آفتاب

ژنرال دمپسی: اگر داعش تهدید مستقیمی علیه آمریکا شود، اقدام می‌کنیم

ژنرال دمپسی: اگر داعش تهدید مستقیمی علیه آمریکا شود، اقدام می‌کنیم

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، چنانچه داعش در عراق به تهدیدی مستقیم علیه آمریکا و یا اروپا تبدیل شود، پیشنهاد خواهد داد تا ارتش کشورش مستقیما داعش را در سوریه هدف بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با این حال تاکید کرد که هم اکنون وی بر این باور است که این گروه شبه‌نظامی بیشتر یک تهدید منطقه‌ای است و هنوز برای حمله علیه آمریکا یا اروپا طرح‌ریزی نکرده‌اند.

وی در جمع خبرنگاران در راه افغانستان جزئیات بیشتری را درباره شبه‌نظامیان تروریست داعش که به عراق حمله کرده‌اند و خارج از پناهگاه‌های امن‌شان در سوریه فعالیت می‌کنند، مطرح کرد.

ژنرال دمپسی در ادامه عنوان داشت که به اعتقاد وی متحدان اصلی آمریکا در این منطقه از جمله اردن، ترکیه و عربستان برای سرکوب داعش به آمریکا می‌پیوندند.

وی گفت: معتقدم که داعش بسیار وحشی است و خود را در مشروعیت مذهبی افراطی پوشانده است و برای تمام متحدان در منطقه تهدید محسوب می‌شود اما متحدان‌مان برای پیوستن به ما تمایل دارند.

دمپسی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه این گروه بخواهد علیه آمریکا توطئه‌ای مستقیم را تدارک ببیند، دیده نشده است و این بسیار متفاوت‌تر از یمن است. در آنجا القاعده برای حمله به آمریکا و اروپا برنامه‌ریزی می‌کند. در صورتی که متوجه شویم این گروه تهدیدی علیه ماست، توصیه من اقدام علیه آنهاست و قطعا باراک اوباما (رئیس جمهوری آمریکا) با آن موافقت خواهد کرد.

به گفته وی یکی از راه‌های مبارزه با داعش این است که نیروهای آمریکایی نقش مشاوره‌ای و کمکی خود را به نیروهای عراقی افزایش دهند. با این حال دمپسی گفت که دولت آمریکا تاکنون مجوزی برای ورود مشاورانش به گردان‌های عراقی و یگان‌های عملیاتی و یا همراهی آن‌ها در عملیات‌ها دریافت نکرده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا قرار است در افغانستان در مراسم تودیع و معارفه دو تن از فرماندهان شرکت کند. ژنرال جوزف دانفورد فردا (سه شنبه) از سمت فرمانده ارشد نیروها کناره گیری می‌کند و ژنرال جان کمپبل جایگزین وی خواهد شد.

انتهای پیام

کد N463766

وبگردی