آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از عراق/6

تقدیر ظریف از خدمات مالکی در عراق/ از مقامات ایران به ویژه مقام معظم رهبری تشکر می کنم

تقدیر ظریف از خدمات مالکی در عراق/ از مقامات ایران به ویژه مقام معظم رهبری تشکر می کنم

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد: ایران آمادگی دارد تا نابودی تهدید مشترک تروریسم همکاری‌های نزدیکی با عراق داشته باشد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق گفت: حامل پیام های تشکر از سوی مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران به شما بخاطر نقش موثر جنابعالی در امنیت عراق و صیانت از روند سیاسی صورت گرفته در این کشور، هستم.

وی ادامه داد: مبارزه جدی جنابعالی بویژه در دو ماه گذشته در تقابل با توطئه های تروریستی در عراق و منطقه قابل تقدیر است و آمادگی داریم تا نابودی این تهدید مشترک همکاری های نزدیکی داشته باشیم.

ظریف با ابراز خرسندی از درایت های نوری المالکی و تقدیر از نقش مرجعیت در آرامش سیاسی عراق، اتحاد شیعیان را در جریان وقایع این کشور بسیار حائز اهمیت دانست.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: معتقدیم نقش جنابعالی و ائتلاف دولت قانون در آینده عراق بسیار مهم و اساسی است و آمادگی داریم تمام پروژه ها و طرح های مشترک که در زمان جنابعالی آغاز شد را با همکاری دولت جدید ادامه دهیم.

در ادامه این نشست نوری المالکی، نخست وزیر سابق عراق با تشکر از مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه مقام معظم رهبری بخاطر حمایت هایی که در طول سال های گذشته و در دوران مسئولیت وی داشتند، بر ادامه همکاری ها و حمایت از دولت حیدر العبادی تاکید کرد.

وی افزود: در همه زمینه ها از دولت آقای العبادی حمایت کرده و از روند توسعه و تقویت همکاری های مشترک بین دو کشور همچون گذشته حمایت می کنم.

نوری المالکی هم چنین از انسجام و همگرایی بین رؤسای قوا و نخست وزیر حمایت کرد.

کد N463060

وبگردی