آفتاب

نماینده واتیکان در سوریه: ناامیدی و وسوسه‌های مالی جوانان را به سوی داعش می‌کشاند

نماینده واتیکان در سوریه: ناامیدی و وسوسه‌های مالی جوانان را به سوی داعش می‌کشاند

نماینده پاپ در سوریه گفت: جوانان سوری بیشتر از "عقاید ایدئولوژیکی"، به خاطر ناامیدی و وسوسه‌ حمایت مالی جذب گروه تروریستی داعش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ شبه‌نظامیان داعش که چند سال در جنگ سوریه فعالیت داشته‌اند پس از تصرف بخش وسیعی از شمال عراق و اعلام خلافت در سراسر منطقه تصرف شده خود،‌ در ماه‌های اخیر تیتر اول روزنامه‌ها شده‌اند.

شبه‌نظامیان داعش با قتل عام مسیحیان و مخالفان، به نمایش گذاشتن سر قربانیانشان، شست‌و‌شوی مغزی و آموزش کودکان و نوجوانان و اجرای قوانین سختگیرانه شریعت در هر جایی که می‌روند باعث افزایش نگرانی و ترس در کشورهای همسایه و دیگر نقاط جهان شده‌اند.

ماریو زناری، نماینده پاپ در سوریه که با وجود درگیری‌های خونین هنوز در این کشور مانده است در مصاحبه‌ای با "رادیو واتیکان" گفت: معتقدم که جوانان سوری نه به خاطر عقاید ایدئولوژیکی بلکه به خاطر سرخوردگی‌ها نسبت به مشاهده پیشرفت آرمان‌های دموکراسی و آزادی و دریافت حمایت‌های اقتصادی بیشتر به سمت داعش کشیده می‌شوند.

رشد داعش زنگ خطری برای غرب نیز محسوب می‌شود چرا که بسیاری از مردم کشورهای اروپایی نیز به داعش پیوسته‌اند.

به‌طور مثال مرد نقاب پوشی که جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را اعدام کرد با لهجه انگلیسی صحبت می‌کرد و گمان می‌رود که انگلیسی باشد.

زناری گفت: در اروپا نیز بسیاری آرزوی ایجاد یک جامعه آرمانی را دنبال می‌کنند چرا که تلاش‌ها برای اصلاحات، ایجاد کشورهای دموکراتیک‌تر با آزادی بیشتر ناکام مانده است.

وی همچنین نسبت به این حقیقت که بحران کنونی عراق تراژدی سوریه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده ابراز تاسف کرد.

در سوریه از زمان آغاز جنگ داخلی در سال 2011 میلیادی بیش از 191 هزار تن کشته شده‌اند.

زناری ضمن اشاره به این مساله که هنوز به طور میانگین روزانه 180 تن در سوریه کشته می‌شوند، گفت: سوریه از رادارهای جامعه بین‌المللی محو و فراموش شده است. افراط‌گرایان در سوریه همچنان به شدت فعال هستند و در حال حاضر به سوی حلب پیش می‌روند.

انتهای پیام

کد N462081

وبگردی