آفتاب
در گفتگو با مهر اعلام شد:

نوید اقتصادی طیب نیا در دومین سال دولت تدبیر و امید

نوید اقتصادی طیب نیا در دومین سال دولت تدبیر و امید

وزیر اقتصاد و امور دارایی کشور، گفت: "خروج غیر تورمی از رکود" مهمترین برنامه اقتصادی در دومین سال دولت است.

علی طیب نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد سیاست های اقتصادی دولت در دومین سال دولت گفت: خروج غیر تورمی از رکود مهمترین اولویت اقتصادی دولت در سال آینده است.

وی تاکید کرد: می خواهیم هم کسب و کار رونق یابد و هم تورم روند سیر نزولی خود را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، دولت یازدهم در شرایط تورم 40 درصد و رکود اقتصادی کار خود را آغاز کرد. رئیس جمهور در آغاز فعالیت دولت به مردم اعلام کردم که تا پایان سال 92 تورم را به 35 درصد خواهیم رساند که در پایان سال 92 تورم به 34 درصد رسید.

همچنین رئیس دولت یازدهم در اوایل سال 93 اعلام کرد که در پایان سال تورم به 25 درصد خواهد رسید؛ اما روحانی در هفتمین سفر استانی خود در استان اردبیل در جمع مردم این استان اعلام کرد که  دولت درصدد است تورم را تا پایان سال 93 به زیر 20 درصد برساند.

دولت یازدهم در ابتدای کار اولین گام اقتصادی خود را مهار تورم عنوان کرد و اکنون اعتقاد دارد این گام را با موفقیت طی کرده است و حال نوبت دومین گام یعنی خروج از رکود است . این درحالی است که برخی از کارشناسان اقتصادی بر این باور بودند که در شرایط رکود دولت موفق به کنترل تورم شده است و اگر اقتصاد از رکود خارج شود تورم ایجاد خواهد شد. که وزیر اقتصاد رونق کسب و کار همراه با خروج غیر تورمی از رکود را در دومین سال دولت تدبیر و امید نوید داد.

در همین راستا دولت دو لایحه اقتصادی "بسته خروج از رکود" و "اصلاح بخشی از مقررات نظام مالی دولت (نظام مند شدن قانون بودجه نویسی کشور) " را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است. کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز طرح خروج از رکود را در حال بررسی دارد که این طرح با لایحه خروج از رکود دولت ادغام خواهد شد.

 

کد N460892

وبگردی