آفتاب
معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران در پاسخ به ایلنا:

دولت تا حد زیادی گرو‌ه‌های خودسر را مهار کرده است/ناهیان از منکر باید از دولت مجوز دریافت کنند

دولت تا حد زیادی گرو‌ه‌های خودسر را مهار کرده است/ناهیان از منکر باید از دولت مجوز دریافت کنند

در رابطه با گروه‌های خودسر فقط شاهد موارد اندکی بوده‌ایم و استانداری هم در چندین مورد در خصوص تجمعات در نظرش پافشاری کرد که مورد حمایت وزارت کشور نیز واقع شد.

معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران با تاکید بر اینکه دولت تا حد زیادی گرو‌ه‌های خودسر را مهار کرده است، بیان کرد: گروه‌هایی که می‌خواهند وظیفه اجرایی امر به معروف و نهی از منکر را انجام بدهند باید از دولت مجوزهای لازم را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید شهاب‌الدین چاووشی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره فعالیت گروه‌های خودسر و مساله گشت ارشاد موتوری گفت: در ایران دیدگاه‌های زیادی وجود دارد و درباره مسائل ممکن است اختلاف نظرهایی نیز وجود داشته باشد اما در عمل همه باید به قانون اتکا کنند و به آن پایبند باشند.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید تا حد زیادی گروه‌های خودسر را مهار کرده است اظهار کرد: در رابطه با گروه‌های خودسر فقط شاهد موارد اندکی بوده‌ایم و استانداری هم در چندین مورد در خصوص تجمعات در نظرش پافشاری کرد که مورد حمایت وزارت کشور نیز واقع شد.

معاون سیاسی- اجتماعی استانداری تهران ادامه داد: همه افراد چه متدین و چه غیرمتدین باید پایبند به قانون باشند و اگر رفتارهای غیرقانونی و قانونی صورت بگیرد باید با آن برخورد شود و همه افراد بالاخص متدینان باید متلزم بر تبعیت قانون باشند.

چاووشی درباره مساله امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: وظیفه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است ولی در این مورد فقط باید تذکر لسانی باشد و در جایی که به حوزه اجرا و عمل می‌رسد این وظیفه بر عهده دولت است و گروه‌هایی که می‌خواهند این عمل را انجام دهند باید از دولت مجوزهای لازم را دریافت کنند.

کد N460132

وبگردی