آفتاب

مصر حضور "داعشم" را در خاک این کشور تکذیب کرد

مصر حضور "داعشم" را در خاک این کشور تکذیب کرد

سخنگوی وزارت کشور مصر ادعاهای مطرح شده در خصوص نفوذ گروه تروریستی داعش تحت عنوان "داعشم" (دولت اسلامی عراق، شام، مصر) به مصر را بی‌پایه و اساس خواند و افزود: هدف از این شایعات ایجاد جنگ روانی و رعب و وحشت میان شهروندان مصری است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه عربستانی عکاظ، هانی عبداللطیف، سخنگوی وزارت کشور مصر ادعاهای مطرح شده در خصوص حضور گروه تروریستی داعش تحت عنوان "داعشم" در مصر را بی‌پایه و اساس خواند و افزود: هدف از این شایعات این است که مصر را محل ظهور تروریسم و آشفتگی‌ها نشان دهند.

وی افزود: دستگاه‌های امنیتی کشور گروه اخوان را تحت کنترل دارد و این گروه با وجود دریافت حمایت از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی خارج در برگزاری تظاهرات خود در مصر ناکام ماند.

به همین دلیل گروه اخوان بعد از شکست خود در اجرای اهدافش به منظور ایجاد جنگ روانی و رعب و وحشت اقدام به شایعه‌پراکنی‌هایی از قبیل حضور شاخه‌ی جدید داعش در مصر می‌کند.

وی افزود: گروه‌های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره و انصار الشریعه همگی نشأت گرفته از اخوان و القاعده هستند و تمهیدات کنونی متوجه مرزهای مصر تنها نتیجه‌ی اوضاع آشفته امنیتی کشورهای همسایه است و اوضاع امنیتی مصر با وجود شرایط بد منطقه به خاطر وجود نیروهای امنیتی کشور همواره پابرجا و استوار است.

انتهای پیام

کد N460068

وبگردی