آفتاب

«خاطرات ایرانی» با چشم‌نظر و نقوش اسلیمی

«خاطرات ایرانی» با چشم‌نظر و نقوش اسلیمی

یک هنرمند با به کار بردن المان‌ها و اشیای زندگی سنتی ایرانی در نقاشی‌هایش، نمایشگاه متفاوتی را در گالری عقیلی برگزار کرده است.

سوگند نیک‌فرجام در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نمایشگاه «خاطرات ایرانی» اظهار کرد: 30 تابلوی نقاشی که تلفیقی از کلاژ، اکریلیک و رنگ روغن هستند و با استفاده از المان‌های سنتی زندگی ایرانی کار شده‌اند، در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. اندازه کارها متفاوت است و تعدادی هم اثر مدرن بین آن‌ها دیده می‌شود.

او افزود: کارهای کلاژ من با آثار دیگری که در این زمینه تولید می‌شود متفاوت است و نمونه و کپی ندارند.خیلی دوست داشتم در دوره‌ای که هنر سنتی و المان‌های آن را از مد افتاده می‌دانند و هنر مدرن را می‌پسندند، از المان‌های سنتی ایرانی در کلاژهایم استفاده کنم.

نمایشگاه «خاطرات ایرانی»

نیک‌فرجام همچنین گفت: سعی کردم از نقوش اسلیمی و طرح‌های سنتی لباس‌ها، فرش‌ها و گلیم‌های قدیمی و همچنین اشیایی چون سنگ‌های چشم‌نظر و کلید برای کارهایم استفاده کنم تا آن‌ها را دوباره در ذهن مخاطبانم زنده کنم.

این هنرمند ادامه داد: در دوره قاجار از رنگ‌های طلایی و فیروزه‌ای در لباس‌ها و ظروف خیلی استفاده می‌شد؛ من هم برای اینکه اصالت و ایرانی بودن کارها را حفظ کنم از این رنگ‌ها در طرح‌ها بیشتر بهره گرفته‌ام.

نمایشگاه «خاطرات ایرانی» از 31 مرداد به مدت یک هفته در گالری عقیلی به نشانی شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبروی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، شماره 12 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

انتهای پیام

کد N459232

وبگردی