آفتاب

کرواسی سلاح به عراق ارسال می کند

کرواسی سلاح به عراق ارسال می کند

بلگراد-ایرنا- روزنامه ˈیوتارنی ˈ چاپ روز جمعه زاگرب نوشت : دولت کرواسی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش مهمات و سلاح به عراق ارسال می کند.

این روزنامه می نویسد که دولت کرواسی روز پنجشنبه تصمیم گرفت که مقادیری سلاح و مهمات را برای ارتش عراق و کردهای این کشور در مبارزه با گروه تروریستی داعش تامین کند.

این منبع گزارش داد که آمریکا از تمامی اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواسته است تا بخشی از انبار مهمات و تسلیحات خود را در اختیار نیروهای ارتش عراق و کردها در شمال این کشور قرار بدهد.

بنا به این گزارش، کرواسی که از سال 2009 میلادی به عضویت ناتو در آمده، قرار است که سلاح های مازاد را از انبار مهمات خود به آمریکا هدیه کند و آن کشور این سلاح را به نیروهای کرد در عراق ارسال کند.

کرواسی با ارسال سلاح های مازاد خود به کردهای عراق از زمان جنگ های بین جمهوری های یوگسلاوی سابق در دهه نود میلادی به کشورهایی پیوست که در دفاع از عراق در مقابل گروه تروریستی داعش کمک می کنند.

گروه تروریستی و تکفیری داعش با همکاری افراد وابسته به صدام دیکتاتور سابق عراق از روز (19خرداد/9 ژوئن امسال) با حمله به ساختمان استانداری نینوا ،عملیات نظامی علیه دولت مرکزی عراق را آغاز کرد.

اعضای این گروه تروریستی با انجام اعمال وحشیانه، قصد پیشروی به سوی بغداد را داشت که از سوی ارتش و نیروهای داوطلب مردمی متوقف شدند.

اروپام**4**436**5981
کد N458976

وبگردی