آفتاب

تولیت حرم مطهر علوی وارد مشهد مقدس شد

تولیت حرم مطهر علوی وارد مشهد مقدس شد

تولیت حرم امام علی(ع) وارد مشهد شد و مورد استقبال مسئولین ستاد بازسازی عتبات عالی خراسان رضوی قرار گرفت.

علیرضا قهرمان، مدیر روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اعلام این خبر افزود: آیت‌الله شیخ‌ضیاءالدین زین‌الدین، تولیت حرم مطهر حضرت علی(ع) و جمعی از پرسنل و معاونین مهندسی و عمران حرم علوی به دعوت ستاد بازسازی عتبات عالیات به مشهد آمدند.

وی افزود: شیخ زین‌الدین در سه روز حضور خود در مشهد ضمن زیارت از حرم مطهر رضوی، دیدار با تولیت عظمی آستان قدس رضوی، از پروژه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی و اماکن مذهبی حرم مطهر امام رضا(ع) بازدید خواهند کرد؛ همچنین این هیات جلسه و مذاکراتی با ستاد بازسازی استان در راستای پیشبرد هر چه بهتر مسائل بازسازی عتبات مقدس خواهند داشت.

مدیر روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی تصریح کرد: صبح امروز تولیت حرم علوی به همراه دکتر حکیم، نائب‌التولیه حرم رضوی و معاون تبلیغات حرم حضرت رضا(ع) دیدار کردند؛ همچنین به زیارت حرم مطهر مشرف شدند.

وی ادامه داد: بازدید از موزه‌ها و کارگاه مرمت آثار مذهبی در مشهد از جمله برنامه‌های تولیت حرم علوی و همراهان ایشان است.

قهرمان اظهار کرد: هیئت 25 نفره برای بحث انتقال تجربیات در رابطه با یادگیری، حفظ و مرمت آثار تاریخی به ویژه آثار مکتوب به مشهد آمدند؛ همچنین صبح فردا این هیئت از پروژه‌های در حال بازسازی مانند پروژه‌های ساخت صندوق‌های داخل حرم کاظمین و درب‌های حرمین امام جواد(ع) و امام کاظم(ع) در کاظمین که در مشهد در حال ساخت است بازدید به عمل می‌آورند.

وی افزود: بعدازظهر فردا نیز تولیت حرم امام علی(ع) با استاندار خراسان رضوی دیدار خواهند داشت و صبح پنج‌شنبه هم برای انعقاد قراردادهای بین ستاد بازسازی عتبات عالیات کل کشور برای حرم حضرت علی(ع) و نهایی کردن قسمت‌هایی از پروژه عظیم صحن مطهر حضرت زهرا(س) در حرم علوی به تهران می‌روند.

مدیر روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی یادآور شد: صبح امروز تولیت حرم امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) در سامرا به جمع بازدیدکنندگان اضافه شدند و بعدازظهر به سامرا باز خواهند گشت.

انتهای پیام

کد N454058

وبگردی