آفتاب

اظهارات معاون وزیر خارجه درباره صادر نشدن مجوز کمک به مردم غزه

اظهارات معاون وزیر خارجه درباره صادر نشدن مجوز کمک به مردم غزه

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه گفت: متاسفانه ادامه محاصره و فشارهای رژیم صهیونیستی مانع از کمک به مردم باریکه نوار غزه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، سیدعباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه در حاشیه مراسم پاسداشت روز جهانی انسان‌دوستی که صبح امروز در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و با حضور معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه برگزار شد،از طراحی یک برنامه عملی برای کمک به مردم عراق و سوریه و فلسطین خبر داد و گفت: بعد از سفر سال قبل معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشر دوستانه به ایران یادداشت تفاهمی به امضا رسید و امسال در نظر داریم در خصوص کمک به مردم عراق و سوریه و نوار غزه از طریق صلیب سرخ و نهادهای دیگر برنامه عملی را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از بحث های مهمی هم که ما با خانوم والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور انسانی هم داشتیم عدم سیاسی کردن مباحث مربوط به کمک های بشر دوستانه است که باید در مناطقی که مردم تحت اشغال هستند یا تحت تاثیر جنایات گروه های تکفیری، رژیم صهیونیستی یا گروه های تروریستی هستند باید بدون سیاسی کردن موضوع و با حمایت بشر دوستانه این کمک ها صورت بگیرد.

معاون وزیر امور خارجه، افزود: اینها موضوعاتی هستند که نباید ابزار سیاسی قرار گیرند وباید بی طرفانه و منصفانه به این دست موضوع پرداخت .
عراقچی در خصوص کمک به مردم غزه و اینکه سازمان ملل چه کمکی می تواند بکند،گفت: صلیب سرخ جهانی وهلال احمر مسوول هماهنگی این کمک ها هستند و از طریق کشورهای مختلف این کار باید صورت بگیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه ادامه محاصره و فشارهای رژیم صهیونیستی تا حد بسیار زیادی مانع از این کمک ها شده است.

عراقچی با بیان اینکه بیش از نیمی از مردم غزه حتی قبل از این حملات به خاطر شرایط بسیار سختی که ناشی از محاصره غزه است نیازمند کمک رسانی های بین المللی هستند ، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ضرورت بیشتری ایجاد کرده ما هم به سهم خودمان کمک هایی را آماده کردیم اما هنوز متاسفانه مجوز ارسال کمک های غذایی صادر نشده و روند کمک ها به شدت کند است.
/212 27

 

 

کد N451610

وبگردی