آفتاب

متحد مرکل در پارلمان بازنگری قوانین تولید و ساخت سلاح اروپا را خواستار شد

متحد مرکل در پارلمان بازنگری قوانین تولید و ساخت سلاح اروپا را خواستار شد

یکی از مهم‌ترین متحدان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در پارلمان با اعلام اینکه در آینده تعداد شرکت‌های صنایع دفاعی اروپایی افزایش می‌یابد، از کشورهای اروپایی خواست تا مقرراتی را برای صادرات تسلیحات متعارف تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولکر کاودر، یکی از اعضای پارلمان آلمان گفت، درگیری‌های اخیر نشان داد که حتی در قرن 21 هم توانایی‌های نظامی برای حفظ حقوق بین‌المللی و دفاع از حقوق بشر لازم است.

کاودر در مصاحبه‌ای با روزنامه زونتاگ گفت: در همین جهت ما نیاز داریم تا نقاط کلیدی مهندسی دفاعی در آلمان را حفظ کنیم اما قوانین کافی از سوی نیروهای مسلح آلمان برای تضمین حفظ این نقاط وجود ندارد، بنابراین کارخانجات دفاعی اروپایی بیشتری باید شکل بگیرد به ویژه کارخانجات آلمانی – فرانسوی.

وی افزود: به نظر من این اقدام منطقی است و در این خصوص مقررات تسلیحاتی باید با سطح کشورهای اروپایی هماهنگ باشد.

کاودر گفت، وزیر اقتصاد آلمان باید در این موضوع نقش داشته باشد. زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان، اخیرا سیاست‌های محدود کننده بیشتری را بر صادرات سلاح به مناطق حساس مطرح کرده است.

او اظهار کرد، با وجود اینکه گفتگو به دلیل وجود دیدگاه‌های مختلف در این زمینه آسان نیست، این اقدام ضروری است.

او افزود: من نمی‌توانم تصور کنم که در آینده ارتش‌های اروپایی، سلاح‌های خود را تنها از آمریکا یا جاهای دیگر خریداری کنند.

کاودر گفت: ایجاد یک صنعت دفاعی مشترک می‌تواند به فرانسه برای حل برخی مسائل اقتصادی این کشور کمک کند.

انتهای پیام

کد N451032

وبگردی