آفتاب

هیات سازمان ملل در لیبی خشونت‌های اخیر این کشور را محکوم کرد

هیات سازمان ملل در لیبی خشونت‌های اخیر این کشور را محکوم کرد

هیات سازمان ملل در لیبی افزایش شدید درگیری‌های میان شبه‌نظامیان رقیب در طرابلس، پایتخت را محکوم کرد و از طرف‌های درگیر خواست تا به اقدامات برای برقراری آتش‌بس پاسخ دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، هیات سازمان ملل در لیبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: اعضای این هیات افزایش چشمگیر تقابل و درگیری خشونت‌آمیز میان شبه‌نظامیان در طرابلس و نواحی اطراف را محکوم می‌کنند. این هیات به‌شدت شلیک خمپاره به نواحی مسکونی را که باعث تلفات سنگین شده، محکوم می‌کند. این اقدامات باعث فرار سکنه و تخریب اموال و ساختمان‌ها شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: هیات سازمان ملل در لیبی به‌ شدت از عدم دریافت پاسخ مثبت از جانب این گروه‌ها به درخواست‌های بین‌المللی در برقراری آتش‌بس فروری متاسف است. البته هیات مذکور از تمامی طرف‌های درگیر در لیبی می‌خواهد تا هرچه سریع‌تر نسبت به این درخواست‌ها واکنش و پاسخی مثبت دهند تا بتوان با این بحران مقابله کرد.

درگیری‌های خشونت‌بار میان شبه‌نظامیان رقیب در طرابلس در روزهای جمعه و شنبه و شلیک خمپاره و تیراندازی‌های مداوم به نواحی مسکونی و به‌تبع آن، تلفات غیر نظامیان گزارش شده است.

از 13 ژوئیه 2014، طرابلس شاهد درگیری‌های خونبار میان گروه‌های مذکور و شبه‌نظامیان برای دستیابی به کنترل این شهر بوده است.

انتهای پیام

کد N450565

وبگردی