آفتاب
نماینده زرند:‌

با استیضاح وزیر علوم فضای آرامش از آموزش عالی گرفته خواهد شد

با استیضاح وزیر علوم فضای آرامش از آموزش عالی گرفته خواهد شد

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی مدعی‌اند که دانشگاه‌ها تبدیل به خانه احزاب شده و به دلایل سیاسی به دنبال استیضاح وزیر هستند اما آنچه که مشخص است این است که در شرایط فعلی دانشگاه‌ها آرامش بیشتری نسبت به گذشته دارند و در آستانه سال تحصیلی جدید شرایط برای فضای علمی در دانشگاه‌ها مهیاست.

حسین امیری خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) تصریح کرد: قضاوت در مورد عملکرد وزیر علوم پس از کمتر از یک سال غیرمنطقی و غیرمنصفانه است و انتظار می‌رود همکاران من در مجلس با نگاه کارشناسی به این موضوع استیضاح را بررسی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در ساختار نظارتی مجلس آخرین راه‌حل استیضاح وزیر است. اما باید پیش از مطرح کردن استیضاح حتما از وزیر در مورد مسائل مختلف و نگرانی‌ها توضیح خواسته شود. ضمن آنکه خواسته غیرمنطقی نیز از سوی هیچ‌کس پذیرفته نیست.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در آستانه سال تحصیلی آموزش عالی کشور نیاز به آرامش دارد تاکید کرد: با استیضاح وزیر علوم فضای آرامش از آموزش عالی گرفته خواهد شد و عرصه علمی کشور متزلزل می‌شود و باید نمایندگان استیضاح کننده این موضوع را مورد توجه قرار دهند و با توجه به مدت کوتاه مسئولیت وزیر نیز به نظر می‌رسد دانشگاه‌ها فضای آرام و منطقی‌ای دارند و بر هم زدن این فضا توجیه ناپذیر است.

نماینده زرند در پایان با تاکید بر اینکه فرجی دانا از نیروهای شاخص علمی کشور است اظهار کرد:‌ با توجه به سابقه علمی و آشنایی وزیر با مسائل دانشگاهی امیدواریم در روز جلسه استیضاح پاسخ‌هایی علمی و کارشناسی را در مقابل سوالات استیضاح‌کنندگان مطرح کنند و در مقابل نمایندگان نیز منطبق با پاسخ‌های وزیر و براساس منطق تصمیم بگیرند و امیدواریم این تصمیم به نفع کشور و آموزش عالی باشد.

انتهای پیام

کد N449202

وبگردی