آفتاب

دومین تجمع بزرگ هواداران عمران خان در اسلام آباد برگزار شد

دومین تجمع بزرگ هواداران عمران خان در اسلام آباد برگزار شد

اسلام آباد - ایرنا - دومین تجمع هزاران نفر از هواداران عمران خان رهبر عمده ترین حزب مخالف دولت پاکستان، ساعتی پیش در منطقه «آبپارا» شهر اسلام آباد برگزار شد.

به گزارش ایرنا ؛ تجمع کنندگان که پرچم های سبز و قرمز رنگ حزب تحریک انصاف و پارچه نوشته هایی در حمایت از عمران خان حمل می کردند، بار دیگر خواستار استعفای نواز شریف نخست وزیر شدند.

اگرچه عمران خان روزهای پیش وعده برگزاری تظاهرات میلیونی در اسلام آباد داده بود، اما به نظر می رسد تعداد هواداران او که در تجمع امروز حضور یافته اند، از 50 هزار نفر تجاوز نمی کند.

همچنین هواداران طاهر القادری، دیگر شخصیت مخالف دولت نواز شریف که رهبری حزب جنبش مردمی را به عهده دارد، در محلی در نزدیکی محل تجمع هواداران عمران خان حضور یافته اند.

کاروان طرفداران عمران خان نیمه شب گذشته از لاهور وارد اسلام آباد شد و با وجود بارش شدید باران، نخستین تجمع اعتراض آمیز آنها در نخستین ساعات بامداد شنبه در پایتخت برگزار شد.

اگرچه برخی گمانه زنی ها حکایت از مذاکرات پشت پرده میان دولت و حزب تحریک انصاف دارد، اما ظهر امروز «عارف صدیقی» دستیار ویژه نواز شریف در امور سیاست داخلی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، این موضوع را کاملا رد کرد.

این مقام رسمی نزدیک به نواز شریف درعین حال گفت: درهای مذاکره همچنان به روی عمران خان باز است و حتی نواز شریف در سخنرانی های اخیر خود به صراحت برای گفت وگو با عمران خان و حل و فصل مسایل از طریق مذاکره اعلام آمادگی کرد اما این عمران خان است که تن به مذاکره نمی دهد.

آساق*4*1723**1392
کد N447961

وبگردی