آفتاب
اوکراین:

روسیه مسئول اقدامات خرابکارانه علیه کاروان های کمک رسانی است

روسیه مسئول اقدامات خرابکارانه علیه کاروان های کمک رسانی است

مسکو- ایرنا- وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد، روسیه مسئول اقدامات خرابکارانه شبه نظامیان علیه کاروان کمک های انسانی این کشور در شرق اوکراین است.

به گزارش ایرنا، پاول کلیمکین روز شنبه در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: روسیه مسئولیت اقدامات تروریستی علیه کامیون های حامل کمک های انسانی از جمله کامیون های کاروان روسی را بر عهده دارد.

وی افزود: در گفت و گوی تلفنی روز گذشته با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه بر این موضع تاکید کردیم.

در همین حال وزارت خارجه روسیه نیز روز گذشته اعلام کرد لاوروف در گفت و گوی تلفنی با کلیمکین همتای اوکراینی خود بر ضرورت تامین امنیت کاروان کمک های انسانی روسیه به ساکنان مناطق جنوب و شرق اوکراین توسط کی یف تاکید کرده بود.

لاوروف خاطرنشان کرد: تامین امنیت کاروان کمک های انسانی به مناطق شرق اوکراین از طرف نیروهای دولتی این کشور و گروههای شبه نظامی اهمیت خاص دارد.

روسیه روز چهارشنبه کاروانی متشکل از بیش از 280 کامیون حامل حدود دو هزار تن کمک های انسانی به اوکراین برای توزیع میان ساکنان مناطق جنگ زده شرق این کشور ارسال کرد.

رسانه های روسی از دستگیری یک گروه سه نفره از اعضای گارد ملی اوکراین که اعمال خرابکارانه علیه کاروان کمک های انسانی روسیه در اوکراین تدارک دیده بودند توسط شبه نظامیان خبر دادند.

بنا بر ادعای رسانه روسی از این گروه مقادیری سلاح و مهمات به دست آمد و در حال حاضر شبه نظامیان به جستجوی گروه های دیگر اوکراینی که گفته می شود برای خرابکاری به استان لوهانسک اعزام شده اند، مشغول هستند.

اروپام**5**391**518**1663**1337
کد N447209

وبگردی