آفتاب
یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت:

بهره جریان‌های فراگیر سیاسی و اجتماعی برای نظام بیشتر است

بهره جریان‌های فراگیر سیاسی و اجتماعی برای نظام بیشتر است

یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: تجربه موفق تشکیل تشکل‌های فراگیر در حوزه اقتصادی نشان می‌دهد که می‌توان از وضعیت مشابهی برای تشکیل تشکل‌های فراگیر سیاسی و اجتماعی بهره برد.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: تعاونی‌ها و شرکت‌های مادر تخصصی فراگیر تجربه خوبی است که نشان می‌دهد در یک مقیاس مشخص بهره بیشتری از ظرفیت‌های اقتصادی برد. قطعا در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی امکان بهره‌مندی از توان احزاب، انجمن‌ها، جبهه‌ها و تشکل‌های سیاسی و اجتماعی در سطحی فراگیرتر و بزرگتر برای نظام وجود دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان با تشریح آثار مثبت تشکیل جریان‌های فراگیر سیاسی و اجتماعی، گفت: تشکیل چنین تشکل‌های بزرگی اولا کمک می‌کند تا جریان‌های سیاسی و اجتماعی دچار تعدد، تکثر و چند صدایی نشده و تابع نظام‌نامه مشخص شوند. همچنین وضعیت چنین تشکلی بخش وسیع‌تری از افکار عمومی را تحت مدیریت واحد اجتماعی و سیاسی در می‌آورد و در قالب آن جریان واحد ارائه طرح و برنامه و احتمال پذیرش آن از سوی افکار عمومی تقویت می‌شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: اثر هم‌افزایی جریان‌های فراگیر سیاسی می‌تواند اثربخشی برنامه‌ای را افزایش دهد. البته این سخن به معنای بی‌علاقگی به احزاب سیاسی نیست. پایبندی به برنامه، تلاش برای تحقق برنامه‌های ارائه شده و تاثیرگذاری و اقناع افکار عمومی از کارکردهای نظام حزبی است که متاسفانه در ایران این کارکرد به دعواهای سیاسی محدود شده است.

جلیلی افزود: در نظام معیوب حزبی به محض به قدرت رسیدن چهره‌های حزبی، اصل و ساختار نظام هدف قرار می‌گیرد بنابراین نظام تحمل جنگ داخلی به دلیل رفتار نامتعارف حزبی را ندارد.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار کرد: نهادهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و اداری یک چرخه عمر دارند که همه اینها در ابتدای چرخه عمرشان که دوران معرفی و طفولیت آنهاست باید مورد حمایت قرار گیرند به بیان دیگر حمایت دولت از عمق بخشیدن به چرخه یک نهاد سیاسی و اجتماعی ناپسند نیست اما این نهاد نباید صرفا به دنبال تامین اهداف دولت و مبارزه برای دولت باشد.

نماینده مردم مسجدسلیمان هشدار داد: اینکه یک حزبی به دلیل دریافت بودجه دولت با همه جریان‌های سیاسی در بیفتد، ناپسند است اما کمک مالی برای عمق بخشیدن به چرخه عمق جریان‌ها و احزاب سیاسی توسط دولت‌ها پسندیده و قابل دفاع است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در نقد انجمن‌های سیاسی صنفی و هیات‌های مذهبی سیاسی گفت: برخی از دوستان ما در انجمن‌ها و کانون‌های صنفی سیاسی و هیات‌های مذهبی در فصل تبلیغات انتخاباتی بر تب رقابت‌های سیاسی می‌افزایند بی‌آنکه برای پس از انتخابات و پیروزی احتمالی برنامه اقناع‌کننده‌ای داشته باشند چنین تشکل‌هایی اثر اجتماعی فراگیری هم ندارند.

انتهای پیام

کد N445374

وبگردی