آفتاب
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان:

‌لبنیات زنجان روغن پالم ندارد

‌لبنیات زنجان روغن پالم ندارد

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در خصوص روغن پالم و فرآورده‏‌های لبنی، گفت: هیچ ردپایی از روغن پالم در محصولات لبنی زنجان دیده نمی‎شود.

"علیرضا بیگلری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: روغن پالم یک روغن گیاهی است و به دلیل ترکیباتی که دارد می‎تواند برای سلامت انسان مضر باشد، چرا که کلسترول خوب خون را کاهش داده و موجب بالا رفتن کلسترول بد خون شده و آسیب‏‌های جدی به انسان وارد می‎کند.

وی افزود: این روغن در بسیاری از مواد لبنی نظیر شیر، ماست، کره و ... استفاده می‌شود که اضافه کردن این محصول به محصولات لبنی جرم نیست، بلکه کارخانه‎های تولید کننده باید روی مواد لبنی ثبت کنند که از چه ترکیباتی در این محصول استفاده شده است، چرا که دانستن این مسئله حق مردم است.

بیگلری تصریح کرد: این کار ارزشمندی است که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام داده است، چرا که عواقب آن دامنگیر این دستگاه می‌شود و آمار سکته‎های قلبی، فشارخون و ... بالا می‎رود و هزینه‏‌های زیادی را به جامعه تحصیل می‎کند. ناگفته نماند که کارخانه‎های معدودی در سطح کشور از روغن در محصولات خود استفاده کرده‌اند که با آن‌ها برخورد خواهد شد.

این مسئول با اشاره به این مطلب، یادآور شد: این موضوع باعث شده که مردم به سمت مصرف شیر و فرآورده‎های سنتی روی بیاورند که همین مسئله سبب شده در بخش‎هایی از استان همچون خدابنده تب مالت دیده شود که اگر واکسیناسیون دام‎ها بهتر صورت گیرد، شاهد این مشکل نیز نخواهیم بود.

انتهای پیام

کد N441095

وبگردی