آفتاب

قاضی پور: دریاچه ارومیه را قبل از مردن دریابید

قاضی پور: دریاچه ارومیه را قبل از مردن دریابید

تهران – ایرنا – نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جمهوری گفت: آقای روحانی دریاچه بیمار ارومیه را دریابید، مردگان مرده اند ولی بیمار را می توان معالجه کرد.

به گزارش خبرنگارسیاسی ایرنا، نادر قاضی پور در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی درخواست پخش قسمتی از نطق مخالفتش نسبت به وزیر نیرو در جلسه رأی اعتماد به کابینه را مطرح کرد که گفته بود: «آقای چیت چیان هفتاد درصد دریاچه ارومیه خشک شده و هر ساله 10 متر مکعب سهم دریاچه از رودخانه زرینه رود به حوزه شما می رود، آیا می دانید 48 درصد آب دریاچه ارومیه از رودخانه زرینه رود تأمین می شود با این حال کانالی برای انتقال 17 مترمکعب آب به حوزه خود احداث کردید، یعنی 27 متر مکعب درثانیه یعنی یک دریا آب،آیا با آمدن حضرتعالی این 30 درصد باقی مانده دریاچه ارومیه کی خشک می شود. چیت چیان 70 درصد دریاچه را خشک کردید».

قاضی پور یادآور شد: همه نمایندگان مردم ایران از شمال، شرق، غرب و جنوب به دنبال تأمین آب شرب روستایی و شهری هستند بنابراین آقای لاریجانی استیضاح وزیر نیرو را اعلام وصول کنید، از خدا بترسید و به داد مردم مستمند برسید.

نماینده مردم ارومیه گفت: دریاچه قشنگ ارومیه با این وزیر خشک شد، آقای روحانی سرت را بالا بگیر، نجات و احیای دریاچه ارومیه چرا در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل یافته برای این هفتاد برگ کاغذ 60 میلیارد تومان پول برداشتند، آیا این سزوار است. چرا مبلغ 60 میلیارد از خدا بترسید و هزینه انتخابات آتی خود را نباید با مرگ دریاچه ارومیه بپردازید.

وی در ادامه به حق و حقوق کارگران اشاره کرد و افزود: شورای عالی کار که می بایست پناهگاه کارگران باشد و به اجرای قوانین به نفع کارگران بپردازد اما در اقدامی حیرت برانگیز اقدام به حذف حق بیمه بن کارگران کرده که مبلغی بالغ بر 3 هزار و 600 میلیارد تومان به کارگران و بازنشستگان زیان وارد کرده ، این در حالی است که سازمان تأمین اجتماعی به بهانه نداشتن بودجه از اجرای قانون نظام همسازی خودداری می کند.

قاضی پور همچنین به تضییع حقوق کارگران و بحث بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: بنده به عنوان عضو فراکسیون کارگری مجلس اعلام می کنم ما با هر گونه ادغام منابع صندوق تأمین اجتماعی و بیمه سلامت مخالفیم، البته با سیاست گذاری و متمرکز شدن مخالفتی نداریم.

قاضی پور در ادامه به کارگران قرادادی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی وضعیت کارگران قرارداری و منطق بی رحمانه ای است که در بین شرکت های پیمانکاری نسبت به این طبقه روا داشته شده و ذهن انسان را به قرون وسطی بر می گرداند، لذا مجلس محترم در جهت نظام مند کردن قراردادها گام بردارد.

وی افزود: موضوع آخر موضوع بیمه کارگران است که با سهم بندی که در قانون داریم امیدواریم حقوق کارگران ساختمانی اجرا شده و همه کارگران ساختمانی صاحب بیمه شوند همچنین حقوق بازنشستگان بیمه هرسال با دو ماه تأخیر پرداخت می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس در ادامه خطاب به ریاست جمهوری گفت: چرا قیمت لبنیات زیاد شده که مردم کم مصرف کنند در حالی که کودکان اگر شیر کم مصرف کنند پوسیدگی استخوان پیدا می کنند مگر غیر از این است که باید نسل آینده قوی تر باشد تا از اسلام، مملکت، نظام و رهبری دفاع کند، آیا وقت آن نرسیده که شیر رایگان در مدارس ابتدایی و راهنمایی به صورت اجباری و روزانه توزیع شود.

وی ادامه داد: چرا قیمت خودرو را افزایش دادید در حالی که قیمت قبلی را می توان تا 30 درصد کاهش داد و مدارک مستند آن در کمیسیون صنایع ومعادن وجود دارد.

قاضی پور همچنین به رییس جمهوری گفت: آقای روحانی، پول خرید گندم کشاورزان را اختصاص دهید و به داد دامداران و مرغداران داخلی برسید و اجازه واردات ندهید و اگر پول واردات را در سرمایه در گردش این تولیدکنندگان قرار دهید تا مایحتاج داخلی را تولید کنند.

قاضی پور خطاب به وزیر کشور گفت: خسارت سرمازدگی اولین روز از عید نوروز کشاورزان پرداخت نشده است این کشاورزان تک محصولی به علت سرمازدگی آن دوره با سختی معیشت خود را می گذارنند.

وی همچنین خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن ما قرار بود سال 88 افتتاح شود همچنین جاده های منتهی به مرکز استان اصلا کنارگذر ندارد و تبدیل به قتلگاه شده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس خطاب به معاون وزیر نیرو گفت: آب شرب بخشی از ارومیه، مدتی قطع شده و برخی محله های بزرگ این شهر در منطقه کوهنورد فاضلاب ندارند.

سیام**1058
کد N440974

وبگردی