آفتاب

رئیس رژیم صهیونیستی از برزیل عذرخواهی کرد

رئیس رژیم صهیونیستی از برزیل عذرخواهی کرد

رئیس رژیم صهیونیستی از رئیس جمهوری برزیل به خاطر اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل که در آن این کشور آمریکای لاتین را یک "کوتوله دیپلماتیک" خطاب کرده بود، عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این اظهارات ییگال پالمور، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل در ژوئیه سال جاری میلادی پس از آن مطرح شد که برزیل حملات نظامی اسرائیل در غزه را "افراطی" توصیف کرده و نماینده خود در تل‌آویو را فراخواند.

رون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی با دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل اطمینان داد که اظهارات پالمور مطابق نقطه نظرات و عقاید مردم اسرائیل نیست.

روسف ضمن انتقاد از اظهارات پالمور گفت: گاهی اوقات سخنانی از جمله اظهارات این سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل جو بسیار بدی را به وجود می‌آورند. در این خصوص باید بسیار مراقب باشیم.

دفتر ریاست جمهوری برزیل در بیانیه‌ای گفت: "روسف در این تماس تلفنی حملات حماس به اسرائیل را محکوم و بر موضع تاریخی برزیل در دفاع از هم‌زیستی میان اسرائیل و فلسطین به عنوان کشورهایی مستقل، از نظر اقتصادی خودکفا و از همه مهم‌تر امن تاکید کرد."

دفتر ریاست جمهوری برزیل افزود: روسف درباره ادامه آتش‌بس و مذاکرات کنونی نیز ابراز امیدواری کرده است.

انتهای پیام

کد N440413

وبگردی