آفتاب

تشکیل کمیته بین‌المللی تحقیقات درباره جنایات‌ غزه/حماس استقبال کرد

تشکیل کمیته بین‌المللی تحقیقات درباره جنایات‌ غزه/حماس استقبال کرد

سازمان ملل سه کارشناس در کمیته بین‌المللی تحقیقات را موظف کرد تا در خصوص نقض احتمالی حقوق بشر و جنایت‌های جنگی توسط طرف‌های درگیر در حملات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحقیقات لازم را به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه اسکای نیوز عربی، ویلیام شاباس، یک پرفسور کانادایی در امور حقوق بین‌الملل ریاست این کمیته را برعهده خواهد داشت.

در این کمیته همچنین دودو دین، کارشناس کارکشته سنگالی در سازمان ملل در عرصه حقوق بشر و امل علم الدین، وکیل مدافع انگلیسی لبنانی حضور دارند.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این هیات مستقل در مورد تمام نقض‌های قوانین انسانی بین‌المللی و قانون بین‌المللی حقوق بشر در چارچوب عملیات نظامی که از 13 ژوئن 2013 آغاز شد، تحقیق خواهد کرد.

در این درگیری‌ها که بیش از یک ماه ادامه داشته رژیم صهیونیستی در حملات هوایی نوار غزه را هدف قرار داده است. گروه‌های مقاومت نیز از غزه به سمت اراضی اشغالی راکت شلیک کردند. این درگیری‌ها به شهادت 1940 فلسطینی و کشته شدن 67 اسرائیلی انجامیده است.

در همین حال خسارت‌های بسیاری به نوار غزه وارد شده است. قرار است که این کمیته تحقیقاتی گزارشی را در مارس 2015 به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه دهد.

از سوی دیگر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب از تصمیم برای تشکیل کمیته تحقیقات در خصوص جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه استقبال کرد.

سامی ابوزهری، سخنگوی جنبش حماس خواهان تسریع آغاز فعالیت این کمیته شد.

انتهای پیام

کد N439912

وبگردی