آفتاب

گرامی‌داشت یاد کشته شدگان بمباران هسته‌ای هیروشیما در کلمبیا

گرامی‌داشت یاد کشته شدگان بمباران هسته‌ای هیروشیما در کلمبیا

حدود 50 تن از یک گروه بشر دوستانه در کلمبیا برای یادبود یاد و خاطره کشته‌شدگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در پایتخت این کشور تجمع کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از کلمبیا دیلی تریبون، 50 تن از افراد یک گروه بشر دوستانه فعال در زمینه‌ی منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای با روشن کردن بالون‌های سنتی ژاپن و فرستادن آن بر فراز دریاچه‌ای، یاد و خاطره 200 هزار نفر از کشته شدگان بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی ژاپن را گرامی داشتند.

مارک هایم، رییس گروه بشردوستانه «ماسوری» در این مراسم،‌ اظهار کرد: اگر چه فجایعی که در گذشته اتفاق افتاده است را گرامی می‌داریم ولی نگرانی اصلی ما آینده است؛‌ ما مسوول ساختن آینده جهان هستیم؛ سوالی که در این زمینه پیش می‌آید آن است که آیا ما دنیایی در صلح آرامش می‌خواهیم یا خواهان ادامه‌ی درگیری‌ها و یا آغاز دوره جنگ سرد دیگری میان روسیه و غرب هستیم؟

یک عضو فعال این گروه بشر دوستانه نیز در اظهاراتی گفت: ما در برهه‌ای فرصت از بین بردن تمامی سلاح‌های هسته‌ای را داشته‌ایم که میسر نشد و امروزه تحقق این امر غیرممکن به نظر می‌رسد.

این عضو فعال حقوق بشر افزود: در صورت وقوع یک جنگ کوچک هسته‌ای، اثرات بسیار مخربی محیط زیست را تهدید خواهد کرد و به دلیل غیرقابل کشت شدن زمین‌های زراعی جهان با قحطی چندین ساله روبه‌رو خواهد شد.

انتهای پیام

کد N439538

وبگردی