آفتاب

قدومی: اگر در آتش‌بس به مطالبات ما توجه نشود دست‌هایمان روی ماشه است

قدومی: اگر در آتش‌بس به مطالبات ما توجه نشود دست‌هایمان روی ماشه است

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به آتش‌بس 72 ساعته میان غزه و رژیم صهیونیستی، گفت: این آتش بس آخرین فرصت است اگر مطالبات ما عنایت نشود دستهای ما روی ماشه است و به راه و مبارزات خودمان ادامه می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خالد قدومی، نماینده دفتر جنبش حماس صبح امروز (دوشنبه) در همایش دانشگاهیان در حمایت از مقاومت اسلامی غزه، گفت: داستانی که در غزه و فلسطین اتفاق می‌افتد داستان جدیدی نیست داستان کربلا، خون و شمشیر است و به طور حتم مقاومت اسلامی پیروز می‌شود.

وی با بیان این‌که هیچ گزینه دیگری به غیر از دفاع نداریم، گفت: آنهایی که از مذاکرات با رژیم صهیونیستی سخن می گویند ما هیچ سخنی با آنها نداریم، ‌آنها دچار توهم شده‌اند.

نماینده جنبش حماس در تهران با اشاره به پیشرفت‌های نیروی‌های مسلح حماس، گفت: از همین جا درخواست میکنیم که ما را در ساخت موشک‌های پیشرفته یاری کنید. یکی از دستاوردهای حماس دستیابی مقاومت به هواپیماهای بدون سرنشین است. البته این پهپادها مأموریت‌های مختلفی دارند. عملکرد سیاسی ما باید همگام با دستاوردهای مقاومت اسلامی باشد.

وی با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم هیأت‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در قاهره با میانجی‌گری این کشور، گفت: آتش‌بس امروز با هدف بازگشایی معابر و کمک به مجروحان غزه موافقت شده است. مذاکرات ما با طرف اسرائیلی غیرمستقیم و توسط میانجی انجام می‌گیرد. به هر حال این رژیم عوام فریبی می‌کند. بر اساس اخبار به دست آمده از میانجی مصری اسرائیل با درخواست حماس مبنی بر دسترسی به بندر و فرودگاه موافقت نکرده است و ما خواستار بازگشایی تمام معابر بوده‌ایم که تنها آنها با بازگشایی دو معبر موافقت کرده‌اند.

قدومی در ادامه اظهاراتش با اشاره به خواسته رژیم صهیونیستی مبنی بر خلع سلاح مقاومت، گفت: از نظر ما خلع سلاح هیچ جای بحث ندارد. اگر مطالبات ما عملی نشود ما قاهره را ترک می‌کنیم. ما با آتش بس با اهداف انسانی موافقت کرده‌ایم. این آتش‌بس آخرین فرصت است اگر مطالبات ما عنایت نشود دست‌های ما روی ماشه است و به راه و مبارزات خودمان ادامه می‌دهیم.

وی با بیان ‌این‌که سیر تحولات مقاومت در فلسطین با سنگ آغاز شده و تا صنعت موشک‌سازی حرکت کرده است، ما اکنون در حال چیدن میوه خود هستیم. به هر حال یک مقاومت هوشمند و هدفمند داریم. تنها سازوکار ممکن برای فلسطین مقاومت است و هیچ راهی جز این نداریم که از مقاومت حمایت کنیم.

انتهای پیام

کد N438899

وبگردی