آفتاب
حجت الاسلام  حاجی صادقی:

خبرنگاران باید در کنار نیروهای انقلابی حضور موثر داشته باشند

خبرنگاران باید در کنار نیروهای انقلابی حضور موثر داشته باشند

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: خبرنگاران باید در کنار نیروهای انقلابی حضور موثر داشته باشند که نمونه این‌ کار حضور خبرنگاران در کنار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با تبریک روز خبرنگار گفت: یکی از رسالت‌ها و ویژگی‌های مهم خبرنگاران که در ادبیات دینی نیز برای آن اهمیت قائل شده ارائه اطلاعات درست از جریان‌ها و موقعیت‌های بیرونی است.
 
وی با بیان اینکه انتقال دقیق و به موقع اخبار و اطلاعات در دنیای امروز دارای تاثیر بالایی است اظهار کرد: اصحاب رسانه باید واقعیت‌ها را درست منتشر کنند چرا که انعکاس واقعیت‌ها در تصمیم سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها موثر است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به آیه‌ای از سوره حجرات گفت: در این آیه یکی از شروط خبر رساندن که همان وظیفه خبرنگاری در دنیای امروز محسوب‌ می‌شود، عدالت بیان شده البته عدالت به معنای صحیح خود یعنی بیان درست واقعیت با رعایت امانتداری.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: باید خبرگزاری‌ها و خبرنگاران بر محور رسالت خود عمل کنند، یعنی جهت‌گیری‌های رسانه‌ها در نظام اسلامی باید به گونه‌ای باشد که ضمن اطلاع‌رسانی، ارزش‌های اسلامی و دینی را نیز ترویج و از گسترش ناهنجاری‌ها و منکرات جلوگیری کند.
 
حجت الاسلام حاجی صادقی با بیان اینکه یک رسانه خوب نباید یکسونگرانه عمل کند، گفت: بعضی از افراد فقط نیمه خالی لیوان را می‌بینند، در صورتی که در نظام اسلامی یک خبرنگار موفق در کنار ضعف‌ها موفقیت‌های موجود را دیده و آن را به نحو صحیحی منعکس می‌کند.
 
وی ادامه داد: خبرنگاران باید در کنار نیروهای انقلابی حضور موثر داشته باشند که نمونه این‌ کار حضور خبرنگاران در کنار رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بود که البته به دلیل سختی کار خبرنگاران، خبرنگاری از رزمندگی دوران جنگ هم مهم‌تر است.
 
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: توجه به مبانی،‌ ارزش‌ها، چارچوب‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و حضور در متن واقعیت‌ها از اصول خبرنگاری بوده که باید رعایت شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی انتشار خبرهای حدسی در بعضی از سایت‌ها را از بلایای دنیای خبرنگاری دانست و گفت: در فرهنگ اسلامی، خبری دارای ارزش است که خبرنگار خود دیده و شنیده باشد.
کد N433497

وبگردی