آفتاب

سازمان ملل تنهاراه حل بحران عراق را پایبندی به قانون اساسی این کشور خواند

سازمان ملل تنهاراه حل بحران عراق را پایبندی به قانون اساسی این کشور خواند

نیویورک- ایرنا-در حالی که بر اساس قانون اساسی عراق رییس جمهور این کشور فقط تا روز 8 اوت فرصت معرفی نخست وزیر جدید این کشور را دارد، نماینده ویژه بان کی مون در عراق تنها راه پیروزی بر چالش های سنگین و تهدید کننده در این کشور را پایبندی به قانون اساسی و تشکیل یک دولت جامع با حضور همه اقشار و گروه های سیاسی دانست.

نیکلای ملادنوف نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با صدور بیانیه ای از فواد معصوم رییس جمهور جدید عراق خواست تا هرچه سریع تر نخست وزیر خود را معرفی کند.

وی تاکید کرد که دولت جدید عراق بایستی از حمایت گسترده همه اقشار و گروه های سیاسی در این کشور برخوردار باشد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل خطاب به رهبران سیاسی عراق افزود: تنها با پایبندی به مندرجات قانون اساسی عراق و احترام به دموکراسی خواهند توانست با بحران های تهدید کننده جاری مقابله کرد.

وی از رهبران سیاسی عراق خواست تا با ایستادگی در مقابل چالش های موجود به تعهدات و مسئولیت های خود در مقام نمایندگان مردم عراق احترام بگذارند.

رهبران سیاسی عراق در پانزدهم ماه ژوئیه ˈسلیم الجبورˈ را به مقام ریاست شورای نمایندگان این کشور انتخاب کردند و او نیز به نوبه خودˈ فواد منصورˈ را به عنوان مقام ریاست جمهور این کشور برگزید.

بر اساس قانون اساسی جدید فواد منصور از تاریخ انتصاب خود به مقام ریاست جمهوری عراق دو هفته یعنی تا هشتم ماه اوت فرصت دارد تا نخست وزیر منتخب خود را معرفی کند.

اروپام-4-541/ 3404
کد N431679

وبگردی