آفتاب

جهاد دانشگاهی یک مرکز علمی و هدایت فرهنگی در کشور است

جهاد دانشگاهی یک مرکز علمی و هدایت فرهنگی در کشور است

نماینده مردم گرگان در مجلس گفت: جهاد دانشگاهی زمانی نقشی بی‌بدیل در انقلاب داشته است و امروزه یک مرکز علمی و هدایت فرهنگی در کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، عیسی امامی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی واحد گلستان افزود: نباید ظرفیت جهاد دانشگاهی را محدود به خود دانشگاه دید چه بسا باید فراتر از آن دیده شود.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی نباید به لحاظ کار پژوهشی محدود به چند طرح شود، تصریح کرد: این نهاد موتور محرک و متحرک برای همه دانشجویان بویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

امامی تاکید کرد: متاسفانه در حال حاضر مدیریت کارآمد، موثر و به‌روز نداریم چون مدیران ما وصل به سرچشمه زلال مراکز علمی نیستند و در سایه مسئولیت های خود یکسری از محصولات علمی را نمی پذیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: کشوری موفق است که رشد علمی موفق و اثر بخش داشته باشد که امروزه ما رشد علمی داریم ولی مهم اینست که با این رشد علمی در چه زمینه­ هایی پیشرفت داشته­ ایم.

وی همچنین یادآور شد: به لحاظ بهداشتی رتبه اول مبتلایان به بیماری سل و سرطان در سطح کشور را داریم، بنابراین باید تلاش کنیم دلایل این امر را پیدا نماییم که بهترین جای بررسی این مشکلات در جهاد دانشگاهی است.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید استان خود را اقتصادی کنیم و انتظار داریم جهاد در این راستا فعال تر ظاهر شده و خیلی از ظرفیت هایی که در حال خارج شدن از کار هستند را وارد یک مسیر صحیح نماید.

امامی در پایان با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی یک محیط علمی و برخوردار از نیروهای با کفایت علمی است، اظهار داشت: تنها راه نجات این مملکت سرمایه گذاری است که بخشی از آن بدست دولت و بخش دیگر آن توسط مردم انجام می­ گیرد.

انتهای پیام

کد N431411

وبگردی