آفتاب
استاندار مرکزی:

ارتباطات انسانی مؤثرترین سلاح است

ارتباطات انسانی مؤثرترین سلاح است

مراسم تجلیل از خبرنگاران استان مرکزی با حضور خبرنگاران و جمعی از مسئولان استان و شهرستان در محل پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه مرکزی، محمدحسین مقیمی استاندار مرکزی در این مراسم، روز خبرنگار را فرصت مناسبی برای پاسداشت انسان‌هایی دانست که در راه آگاهی‌بخشی و روشنگری جان خود را فدا کردند.

وی افزود: مأموریت خبرنگاران از جنس کار مردان خداست چرا که آنان علی‌رغم اینکه با مشکلات زیادی روبرو هستند، در تلاشند به انسان‌ها برای انتخاب‌های درست کمک کنند.

وی اظهارکرد: در استان مرکزی 12 دفتر نمایندگی نشریات سراسری، 21 دفتر خبرگزاری و تعدادی نشریات محلی و دو دفتر روزنامه فعالیت دارد.

مقیمی به اقداماتی که در حمایت از خبرنگاران صورت گرفته اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای نقد، صدور بخشنامه جهت پس گرفتن شکایات دستگاه‌های اجرایی از رسانه‌ها، برگزاری نشست با اصحاب رسانه، مصاحبه اختصاصی با رسانه‌ها، بازدید از رسانه‌ها، تأکید به دستگاه‌های اجرایی برای ارائه آگهی‌ها به نشریات از جمله این حمایت‌ها بوده است.

استاندار مرکزی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری مؤثرترین سلاح، سلاح ارتباطات انسانی است گفت: این سلاح از هر سلاح دیگری برنده‌تر است پس باید مراقب باشیم. رسانه پدیده‌ای ضروری برای هر جامعه است و وظایف آن نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی شفاف و طرح و تبادل آرا و افکار در جامعه است.

وی با بیان اینکه میان نقدکردن و تخطئه کردن تفاوت وجود دارد گفت: مسئولان باید انتقادپذیر بوده و برای شنیدن نقد رویی گشاده و گوشی شنوا داشته باشند. اگر چارچوب انتقاد چارچوب انقلاب باشد، مسئولان ضرر نمی‌کنند، اگر از آنها انتقاد شود.

به عقیده وی نقد وسیله‌ای برای رسیدن به تکامل است چرا که نقد منصفانه و پاسخگویی منصفانه به نقد، به تقویت دستگاه و نظام کمک کرده و انسان به واسطه نقد در مقام رقابت برآمده و بهتر کار می‌کند.

مقیمی از خبرنگاران خواست در اطلاع‌رسانی اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و از افراط و تفریط خودداری کنند و نقدهای سازنده و قوی داشته باشند تا منجر به تغییرات مثبت در روند امور شود.

وی با بیان اینکه تلاش برای ایجاد نهادهای صنفی خبرنگاران باید در اولویت قرار گیرد گفت: مطبوعات باید فعالیت دولت در یکسال گذشته را تشریح کرد و به مشکلات موجود در مسیر این فعالیت‌ها نیز بپردازند.

مقیمی از جمله اقدامات دولت در یکسال گذشته را ایجاد فضایی آرام در جامعه، کنترل تورم، حمایت از تولید و حضور مؤثر و منظم در همه شهرها و رصد مشکلات، تعامل مؤثر با نماینده ولی‌فقیه و مردم، بررسی و پیگیری ویژه طرح کاهش آلودگی هوای اراک و ... عنوان کرد.

وی با اشاره به مشکل آلودگی هوای اراک افزود: از ابتدای امسال تا امروز یک یا دو روز از نظر شیمیایی ذرات معلق در هوای اراک از حد استاندارد بالا رفت و بقیه روزهای سال از نظر شیمیایی مشکل خاصی نداشتیم. از نظر گرد و غبار نیز مشکلاتی بود که عمده آن از خارج از استان ناشی شد.

مقیمی همچنین تولید 700 تن گوگرد در پالایشگاه شازند و حذف حجم زیادی از آلودگی گوگردی در هوا را از اقدامات مثبت و سازنده پالایشگاه در راستای رونق تولید و کاهش آلودگی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه هزار هکتار فضای سبز در عرض چهار سال در اراک ایجاد خواهد شد که این اقدام از پارسال آغاز شده است، از تعهد سه صنعت بزرگ نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری یک درصد از درآمدشان در طرح‌های زیست‌محیطی و ایجاد 2000 هکتار فضای سبز با کمک منابع‌طبیعی در منطقه چپقلی برای تغییر وضعیت آب و هوایی استان خبر داد.

استاندار مرکزی در ادامه ارتباط صنعت، دانشگاه و شهر را زمینه‌ساز توسعه پایدار دانست و برگزاری این مراسم در یک واحد صنعتی بزرگ استان را نویدبخش برقراری این ارتباط عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، رجایی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت تعداد زیادی از مطبوعات در استان مرکزی و عدم وجود چاپخانه در استان، راه‌اندازی چاپخانه را یک نیاز اساسی برای مطبوعات عنوان و خواستار اقدام در این زمینه شد.

وی همچنین بر لزوم حمایت بیشتر مادی و معنوی از رسانه در استان تأکید کرد.

شاکری مدیرکل ارشاد استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به آنچه در غزه می‌گذرد یاد و خاطره خبرنگارانی که در راستای روشن‌سازی افکار عمومی جهان در خصوص جنایاتی که در غزه صورت می‌گیرد گام برداشته و برخی به شهادت رسیده‌اند را گرامی داشت .

وی افزود: قطعا تلاش خواهم کرد حرمت جامعه مطبوعاتی استان حفظ شود و اقدامی صورت نمی‌گیرد که خدشه‌ای به ساحت خبرنگاران صورت بگیرد.

شاکری خاطرنشان کرد: حضور بیش از 300 خبرنگار در استان توقع مردم را به حق بالا می‌برد و باید خروجی فعالیت این خبرنگاران در مطبوعات بیشتر نمایان شود.

نمایندگان خبرنگاران در این جلسه به بیان مشکلات و مسایل پیش روی فعالیت اصحاب رسانه پرداخته و خواستار اقدام مسئولان استان برای رفع مشکلات شدند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خبرنگاران استان تقدیر و فصلنامه اداره کل ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز رونمایی شد. بازدید خبرنگاران از پالایشگاه و آشنایی با واحدهای مختلف این واحد بزرگ صنعتی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام

کد N431395

وبگردی