آفتاب

دزدیده‌شدن یک میلیارد رمز عبور اینترنتی توسط هکرهای روسی

دزدیده‌شدن یک میلیارد رمز عبور اینترنتی توسط هکرهای روسی

گروهی از کارشناسان امنیت سایبری در آمریکا اعلام کردند، یک گروه تبهکاران اینترنتی در روسیه اقدام به جمع‌آوری یکی از بزرگترین مجموعه اطلاعات اینترنتی دزدیده شده شامل 1.2 میلیارد نام کاربری و رمز عبور و همچنین بیش از 500 میلیون آدرس پست الکترونیک کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، این دزدی اینترنتی که از سوی یک شرکت امنیت سایبری در میلواکی آمریکا به نام شرکت Hold Security کشف شده شامل اطلاعات محرمانه 420 هزار وب‌سایت از جمله سایت‌های اینترنتی کوچک و سایت‌های امور مربوط به املاک می‌شود.

شرکت Hold Security سابقه زیادی در کشف حملات اینترنتی مهم شامل یک دزدی که سال گذشته میلادی علیه ده‌ها میلیون سند شرکت Adobe انجام شد، دارد. این شرکت اینترنتی اسامی قربانیان این تبهکاران روس را به دلیل آنچه که توافق‌های عدم افشای اطلاعات خواند اعلام نکرد و همچنین از تمایل خود به عدم افشای اسامی شرکت‌هایی که وب‌سایت‌هایشان آسیب‌پذیر است، خبر داد.

یک کارشناس امنیت سایبری که ارتباطی با شرکت Hold Security نداشته و پایگاه اطلاعاتی مربوط به این اطلاعات دزدیده شده را تحلیل کرده تایید کرد که چنین خبری صحت دارد.

یک کارشناس امور جرائم رایانه‌ای دیگر نیز که این اطلاعات را بررسی کرده اما اجازه بحث علنی را درباره آن ندارد گفت: برخی شرکت‌های بزرگ اطلاع دارند که اسناد آن‌ها جز این اطلاعات دزدیده شده است.

به گفته آلکس هولدن بنیانگذار و رئیس امنیت اطلاعات شرکت Hold Security ، این هکرها نه فقط شرکت‌های آمریکایی بلکه هر وب‌سایتی را که می‌توانسته‌اند حتی وب‌سایت‌های بسیار کوچک را نیز مورد حمله قرار داده‌اند.

وی گفت: اکثر این سایت‌ها هنوز آسیب‌پذیر هستند.

هولدن که از بابت مشاوره دهی در زمینه امنیت وب‌سایت‌های شرکت‌های بزرگ سرمایه‌دار پول می‌گیرد، گفته است که تصمیم گرفته تا اطلاعات مربوط به این حمله را همزمان با بحث‌های انجام شده در یک کنفرانس صنعتی علنی کند تا اجازه دهد بسیاری از سایت‌های کوچکی که قادر به تماس با آن‌ها نیست از این مشکل با خبر شوند.

بنا به گفته هولدن، وب‌سایت‌هایی در داخل روسیه نیز در این حملات هک شده‌اند و ارتباطی میان این هکرها و دولت روسیه وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N429552

وبگردی