آفتاب

مشاور نواز شریف: افغانستان رئیس تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

مشاور نواز شریف: افغانستان رئیس تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد

مشاور امور خارجی و امنیت ملی نخست‌وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای به موضوعات مختلف از جمله روابط با افغانستان، هند، چین و همچنین مساله تروریسم پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، "سرتاج عزیز" مشاور نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی به خبرنگاران گفت: حملات تروریستی از خاک افغانستان یک مساله بسیار جدی است و اسلام‌آباد برای مدیریت بهتر مرزی با مقامات کابل در ارتباط است.

وی افزود: اسلام‌آباد بار دیگر از افغانستان می‌خواهد تا "مولوی فضل الله"، رئیس تحریک طالبان پاکستان را تحویل دهد. نصب سیستم کنترل بیومتریک در گذرگاه‌های مرزی می‌تواند مدیریت بهتر مرز این دو کشور را تضمین کند.

سرتاج عزیز ادامه داد: پاکستان به طور کامل از مرز خود دفاع کرده و به هر تیراندازی که از سوی دیگر مرز صورت گیرد، پاسخ خواهد داد. تروریست‌ها دشمنان مشترک پاکستان و افغانستان هستند و هر دو کشور باید برای مقابله با آن‌ها به طور کامل با یکدیگر همکاری کنند.

وی درباره مذاکرات میان هند و پاکستان گفت: وزرای امور خارجه هر دو کشور قرار است 25 اوت سال جاری میلادی با یکدیگر دیدار کنند. سیستم دموکراتیک این کشور شاهد هیچ تهدیدی از سوی تحریک انصاف پاکستان و تحریک عوامی پاکستان نیست. تداوم دموکراسی برای پیشرفت و سعادت کشور ضروری است و اقدامات قانونی بیشتر صورت نخواهد گرفت.

وی درباره روابط با چین افزود: روابط با پکن اساس سیاست خارجی پاکستان است. خط سیر دوستی و همکاری میان این دو کشور رو به جلو است و همکاری‌ها از زمینه سیاسی و دفاعی به زمینه‌های صنعتی، انرژی، آب و برق، کشاورزی و پروژه‌های زیر بنایی گسترش یافته است.

سرتاج عزیز درباره جنگ پاکستان علیه تروریسم نیز گفت: این عملیات نظامی در وزیرستان شمالی علیه تروریست‌ها با موفقیت پیش می‌رود. بخش وسیعی از این منطقه قبیله‌ای نشین از شبه‌نظامیان پاک شده و تاسیسات آن‌ها نیز توسط نیروهای مسلح پاکستان تخریب شده است.

انتهای پیام

کد N429154

وبگردی