آفتاب
مدیرکل امور فرهنگی سازمان تبلیغات تاکید کرد

احیای سنت‌های دینی در تشکیل خانواده، کاهش طلاق را در پی دارد

احیای سنت‌های دینی در تشکیل خانواده، کاهش طلاق را در پی دارد

مدیرکل امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی بر احیای برخی از آداب و رسوم دینی در جامعه تأکید کرد و گفت: احیای این آداب و رسوم زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم خواهد کرد و به‌ویژه احیای سنت‌های دینی در زمینه تشکیل خانواده زمینه‌ساز کاهش طلاق در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محسن اسماعیلی در نشست با اصحاب رسانه استان اردبیل، گفت: امروز رسانه به عنوان یک ابراز قدرتمند تبلیغ در عرصه فرهنگی است و با الهام این فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «اقتدار فرهنگی اقندار حقیقی است» باید تلاش نماید چرا که کشوری مقتدر است که دارای فرهنگ مقتدر باشد.

وی افزود: امروز نرخ بازده سرمایه‌گذاری در صنعت فرهنگی به عنوان یک صنعت خلاق در دنیا 3.6 برابر نرخ سرمایه گذاری صنعت اقتصادی است که این نشان از اهمیت صنعت فرهنگی است که متاسفانه در کشور ما این موضوع جدیدی است و امروز یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها تبیین این صنعت فرهنگی است.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اعلام اینکه حوزه دین حوزه‌ای است که می‌تواند از فضای مجازی بهترین استفاده را بکند، ادامه داد: 57 درصد مردم کشور ما از فضای مجازی استفاده می‌کنند و 4 میلیون و نیم تا 5 میلیون نفر نیز کاربر وایبر، واتس آپ و غیره هستند که این نشان می‌دهد که این فضا چقدر تهدید و فرصت دارد.

اسماعیلی بر حفظ تبلیغ به شیوه سنتی تأکید کرد و گفت: طبق سرشماری 1390 تقریباً 17 هزار روستای بالای 100هزار خانوار در کشور وجود دارد که تنها 3 هزار از این روستاها توسط روحانی پوشش داده شده است و سازمان سعی می‌کند طبق اعتبارات مصوب در هر سال نسبت به تعیین روحانی در این مساجد اقدام کند که در این زمینه نیازمند حمایت و همراهی سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر و همسو را می‌طلبد چراکه نیاز هست که هر یک از مساجد دارای یک کارشناس دینی باشد.

وی بر احیای برخی از آداب و رسوم دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: احیای این آداب و رسوم زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم خواهد کرد و به‌ویژه احیای سنت‌های دینی در زمینه تشکیل خانواده زمینه‌ساز کاهش طلاق در جامعه خواهد بود.

مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: در سطح کشور 62 هزار مسجد فعال، 18 هزار کانون فرهنگی مساجد، 102 هزار هیئت مذهبی و دینی، 7 هزار تشکل دینی در کشور داریم که هر کدام به نحوی با فضای مجازی در ارتباط و به تبلیغ مجازی می‌پردازند.

وی افزود: در سه ‌هزار مدرسه گفتمان دینی برگزار کردیم که هم اکنون 25 هزار استاد گفتمان دینی در کشور فعال است که همه این‌ها فرصت و ظرفیت مناسب برای تبلیغ دین است و باید برای توسعه این فعالیت‌ها برنامه ریزی شده حرکت کنیم.

اسماعیلی تصریح کرد: از 821 هزار عنوان کتاب مجوز چاپ و انتشار گرفته شده در سطح کشور رتبه اول را در سطح جهان از نظر تعداد عنوان داریم که 101 هزار عنوان از این تعداد کتب دینی و مذهبی است چرا که کتاب ماندگارترین اثر فرهنگی است و فجازی مجازی باید تکمیل کننده فرهنگ مکتوب باشد.

در این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، یکی از سرآمدترین موضوعات امروز را بحث تبلیغ و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره همچنان باید از اهمیت سابق خود برخوردار باشد.

وی ادامه داد: امروز یکی از روش‌های مقابله با جبهه معارض تقویت فضای مجازی است که دشمنان با نگاه خاص و با هدف هویت‌زدایی و براندازی وارد شده‌اند.

انتهای پیام

کد N429051

وبگردی