آفتاب

سخنگوی نتانیاهو: تنها پس از خلع سلاح مقاومت با بازسازی غزه موافقت می‌کنیم

سخنگوی نتانیاهو: تنها پس از خلع سلاح مقاومت با بازسازی غزه موافقت می‌کنیم

سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که این رژیم تنها در صورت خلع سلاح مقاومت فلسطین با بازسازی مجدد نوار غزه موافقت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اوفیر جندلمان، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی اظهار داشت: اسرائیل توافق با بازسازی مجدد نوار غزه را مشروط به خلع سلاح گروه‌های فلسطینی کرده است.

وی گفت: اگر جنبش حماس به آتش‌بس 72 ساعته پایبند باشد، احتمالا آتش‌بس تداوم داشته باشد.

پیشتر زیاد نخاله، معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین مطرح شدن خلع سلاح مقاومت فلسطین در مذاکرات با طرف اسرائیلی را بعید دانسته بود.

با توافق آتش‌بس 72 ساعته میان رژیم صهیونیستی و فلسطین، هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی روز سه‌شنبه وارد قاهره شدند تا مذاکرات غیرمستقیم خود برای توافق آتش‌بس فراگیر را با نظارت مصر آغاز کنند.

در همین راستا، عزب الرشق، یکی از رهبران جنبش حماس اعلام کرد: ما به عنوان هیات مذاکره کننده فلسطین در قاهره، با صرف گفت‌وگو درخصوص خلع سلاح مقاومت در نوار غزه مخالفیم و کسی که فکر کند در این جنگ پیروز شده و چنین درخواستی را مطرح می‌کند، سخت در اشتباه است، مردم فلسطین و مقاومت پیروز واقعی هستند.

وی افزود: توافق اسرائیل با آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیل از نوار غزه به این دلیل صورت گرفت که آن‌ها به بن‌بست رسیده بودند.

الرشق خاطرنشان کرد: به رغم وجود دردها، مشکلات و قربانیان فلسطینی ما تاکید می‌کنیم که مردم ما همچنان حامی مقاومت هستند و تمام چیزی که اسرائیل در نوار غزه به دست آورده جنایت علیه غیرنظامیان است و هیچ‌گاه به اهداف خود در این جنگ نرسیده و نخواهد رسید.

انتهای پیام

کد N429004

وبگردی