آفتاب

افزودن روغن پالم به شیر و ماست!

افزودن روغن پالم به شیر و ماست!

رئیس اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی گفت: گفته می‌شود در دولت گذشته با هدف کاهش قیمت فرآورده‌های لبنی، اجازه افزودن روغن پالم به کارخانجات داده شده و البته این کاملا روشن است که افزودن این روغن با آگاهی کامل صورت ‌گرفته است.

فرشید صراف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با بیان اینکه در دولت گذشته کاهش قیمت شیر از حفظ‌ سلامت مردم با اهمیت‌تر بود، اظهار کرد: افزودن روغن پالم در دولت گذشته امری کاملا قانونی بوده و با هدف کاهش قیمت محصولات لبنی و با آگاهی کامل صورت می‌گرفت و دولتمردان نیز از این اتفاق آگاهی داشتند.

وی با اشاره به اینکه بر همین مبنا بیش از 50 درصد واردات روغن کشور به روغن پالم مربوط می‌شود، تصریح کرد: زمانی که روغنی جایگزین چربی شیر شود قیمت محصولات دیگر از جمله خامه به دلیل عرضه زیاد در بازار کاهش می‌یابد و این به این معناست که دولت قبل به هدف کاهش قیمت لبنیات نیز دست پیدا نکرد.

صراف درباره افزودن روغن پالم در شیر اظهار کرد: زمانی که یک محصول فرآورده‌های دامی را با یک روغن گیاهی مخلوط می‌کنیم کیفیت محصول به شدت کاهش یافته و یکی از عمده دلایلی که مردم به سمت شیرهای سنتی تمایل بیشتری دارد همین موضوع است.

رئیس اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی با اشاره به اینکه روی بسته‌بندی شیر و ماست افزودن روغن گیاهی قید می‌شده است، افزود: این موضوع یک دستور سیستمی بوده و با اجازه وزارت بهداشت صورت می‌گرفته است، چرا که در غیر این صورت کارخانجات اجازه قید افزودن روغن گیاهی را بر روی بسته‌بندی محصولات خود نداشتند.

صراف با اشاره به وضعیت بسیار بحرانی شیر خام تصریح کرد: البته در آینده نزدیک دیگر شیری نخواهد ماند که بخواهند با افزودن روغن پالم قیمت آن را افزایش دهند.

وی با اشاره به کاهش دام شیری طی چند سال گذشته، ادامه داد: با وجود کاهش شدید دام شیری در چند سال گذشته تولید کاهش نیافته و این به معنای تولید بهینه تولیدکنندگان است، اما با توجه به اینکه تولید ما به شدت روبه سراشیبی است چنانچه قوانین روی زمین مانده این حوزه اجرایی نشود در چند سال آینده ناچار به واردات خواهیم بود.

رئیس اتحادیه دامداران و گاوداران صنعتی خراسان بیان کرد: اجرای قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و نظام جامع دامپروری تنها راه حل مشکلات دامداران و صنعت لبنی کشور بوده و ما تنها از دولتمردان خواستاریم به اجرای قوانین این حوزه اهتمام ورزند.

انتهای پیام

کد N427375

وبگردی