آفتاب

تقدیر رئیس جمهوری از مواضع دولت ونزوئلا در قبال صهیونیستها

تقدیر رئیس جمهوری از مواضع دولت ونزوئلا در قبال صهیونیستها

رئیس جمهوری در دیدار وزیر امور خارجه ونزوئلا با ابراز خرسندی از روابط صمیمانه و دوستانه میان تهران – کاراکاس در سالهای اخیر گفت: اراده دولت تدبیر و امید توسعه روابط بین دو کشور دوست در همه زمینه‌ها است.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا دکتر حسن روحانی همچنین با تاکید بر اینکه کشورهای مستقل در برابر جنایت و تروریسم متحد شوند، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار نزدیک و استراتژیک با همه کشورهای مستقل آمریکای لاتین نظیر ونزوئلا که در برابر ابرقدرتها از جمله آمریکا ایستادگی می‌کنند، از اهمیت زیادی برخوردار است.

رئیس جنبش غیرمتعهدها در ادامه با قدردانی از مواضع بسیار خوب ونزوئلا در مسائل منطقه‌ خاورمیانه از جمله فلسطین ، سوریه و عراق و همچنین مواضع مثبت این کشور در مبارزه با تروریسم گفت: در همه کشورهایی که تجاوز و ترور وجود دارد، متاسفانه متجاوزان و تروریستها از سوی برخی قدرتهای بزرگ و استکبار جهانی حمایت می‌شوند.

رئیس جمهوری افزود: همه باید در برابر توطئه‌های دشمنان متحد شویم و دست در دست یکدیگر دهیم و نگذاریم آنها به ملتهای در حال توسعه فشار آورند. البته بی‌تردید ملتها و دولتهای در حال توسعه نیز در برابر قدرتهایی که قصد مداخله در امور داخلی کشورشان را دارند، پیروز نهایی خواهند بود.

دکتر روحانی در ادامه اقدام رئیس جمهوری فقید ونزوئلا در قطع رابطه با رژیم صهیونیستی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: خوشحالیم که آقای مادورو رئیس جمهور ونزوئلا همان راه و مسیر هوگو چاوز را ادامه می‌دهد.

الیاس خائوا وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابلاغ سلام گرم رئیس جمهوری کشورش به دکتر روحانی و قدردانی از برگزاری نشست کمیته فلسطین جنبش غیرمتعهدها در تهران ابراز امیدواری کرد که همکاریها و مناسبات دو جانبه تهران و کاراکاس در راستای منافع دو دولت توسعه یابد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با بیان اینکه خط سیاسی و فکری ونزوئلا همان راه و مسیر هوگو چاوز رییس جمهور فقید این کشور است، گفت امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمندیم در کنار هم باشیم تا بتوانیم در مقابل امپریالیسم جهانی مبارزه و ایستادگی کنیم .

وی با اشاره به مواضع چاوز در دفاع از حقوق ملتها بویژه ملت فلسطین افزود: در این راستا رییس جمهور فقید ونزوئلا ۷ سال پیش رابطه سیاسی با رژیم صهیونیستی را قطع کرد و گذشت زمان نشان داد این تصمیم بسیار درست بوده است.

خائوآ گفت: ونزوئلا از هر نوع ابتکار و برنامه تهران در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه ، عراق و به خصوص فلسطین حمایت می‌کند و با جمهوری اسلامی ایران کاملا متحد و هماهنگ است.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در شهریورماه امسال اظهار امیدواری کرد که همکاری دو کشور بیش از پیش ارتقاء یابد چرا که اراده سیاسی دولت ونزوئلا آغاز همکاریهای تازه با جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

کد N426084

وبگردی