آفتاب

بحران غزه و تمرینات مشترک نظامی ایتالیا و رژیم صهیونیستی

بحران غزه و تمرینات مشترک نظامی ایتالیا و رژیم صهیونیستی

رم - ایرنا- درحالی که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در سکوت کامل دولت های غربی و عربی به نسل کشی فلسطینیان ادامه می دهند، اسراییل و ایتالیا تمرینات مشترک نظامی برگزار خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه ˈایل مانیفستوˈ با لحنی تند و انتقادی نوشت: برای بهبود کارایی خلبانان اسراییلی که در این روزها در حال فعالیت کامل در آسمان های غزه هستند، نیروهای نظامی این رژیم (Tsa­hal) و ارتش ایتالیا از روز 21 سپتامبر آینده (30 شهریور) در آسمان های جزیره ساردنیا در غرب ایتالیا، به تمرینات مشترک نظامی می پردازند.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع ایتالیا در چارچوب فعالیت های برنامه ریزی شده در جزیره ساردنیا، برنامه 6 ماه دوم سال 2014 را که شامل تمرینات مشترک نظامی با رژیم صهیونیستی می شود، اعلام کرد که با واکنش تند کمیته ها و سازمان های صلح طلب روبه رو شد.

انتشار این خبردر لحظه ای که در آن مردم بی دفاع غزه بویژه زنان و کودکان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شهید می شوند، منجر به خشم و مشاجره بسیاری از گروه های صلح طلب ایتالیایی شد که آن را نوعی بردگی نظامی این کشور خوانده اند.

تمرینات مشترک نظامی میان ایتالیا و رژیم صهیونیستی طی قانونی که در سال 2005 تصویب شد، پیش بینی شده است که خود با ادعاهای وزارت دفاع ایتالیا که می گوید پیمان دوجانبه میان اسراییل و ایتالیا چنین عملیاتی را پیش بینی نمی کند، در تناقض است.

در این خصوص شبکه خلع سلاح و سایر سازمان های صلح طلب نیز به تازگی از ˈلاپو پیستلیˈ معاون وزیر خارجه ایتالیا خواسته اند فورا هرنوع حمایت نظامی از اسرییل را متوقف کند. در همین حال شبکه های صلح طلب ˈپروجاˈ و ˈاسیسیˈ نیز در حال نگارش نامه ای سرگشاده به وزیر دفاع هستند.

ایل مانیفستو افزود: در خصوص این تمرینات که البته هنوز معلوم نیست آموزش دهنده کیست، گفته می شود اسراییلی ها با جنگنده های اف 15 و اف 16 به همراه سایر هواپیماها از میراژ تا Amx بر فراز آسمان ساردنیا پرواز و به تمرینات هوایی می پردازند.

علاوه بر همکاری نظامی میان ایتالیا و ارتش اسراییل، شرکت هواپیماسازی ایتالیا اخیرا نخستین هواپیماهای آموزشی ام 346 را تحویل رژیم صهیونیستی داده که قرار است جایگزین هواپیماهای Ta- 4 شوند و گفته می شود تا سال 2016 میلادی مجموعا 30 فروند از این نوع جنگنده های آموزشی را به اسراییل تحویل خواهد داد.

این روزنامه نوشت: بیش از 60 درصد همکاری نظامی ایتالیا در جزیره ساردنیا و در منطقه ای به وسعت 35 هزار هکتار انجام می شود، جاییکه مراکز متعدد نظامی و بزرگترین میادین تیراندازی در اروپا وجود دارد.

بر اساس این گزارش، همکاری های نظامی میان ایتالیا و اسراییل از روز دوم ماه دسامبر سال 2008 میلادی، یعنی سه هفته قبل از عملیات ˈسرب داغ ˈ تقویت شد و ناتو نیز برنامه همکاری های خصوصی با اسراییل را تصویب کرد. این برنامه شامل تبادل اطلاعات میان سرویس های اطلاعاتی، ارتباط اسراییل با سیستم الکترونیک ناتو، همکاری در بخش تسلیحاتی و افزایش تمرین های مشترک نظامی می شود.

ایتالیا بزرگترین صادرکننده تسلیحات به اسراییل در اتحادیه اروپا به شمار می رود و به تازگی دو فروند هواپیمای ام 346 را به تل آویو تحویل داده که توانایی بمباران را نیز دارد. شبکه خلع سلاح ایتالیا نیز اخیرا از دولت ایتالیا خواست ارسال سیستم های ماهواره ای به رِژیم صهیونیستی را متوقف کند.

در حالی که پس از گذشت 27 روز از تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدا به یک هزار و 857 نفر و تعداد مجروحان به 9 هزار و 400 نفر رسیده، رژیم صهیونیستی که از رویارویی با نیروهای مقاومت در غزه عاجز مانده، دست به گلوله باران کورکورانه مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مساجد و حتی مدارس متعلق به سازمان ملل در نوار غزه زده است.

اروپام ** 461**1485**1010
کد N425376

وبگردی