آفتاب

دیده بان حقوق بشر جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

دیده بان حقوق بشر جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

تهران – ایرنا - مدیر دفتر دیده بان حقوق بشر سازمان ملل در خاورمیانه و شمال آفریقا جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی دفاع غزه و کرانه باختری را محکوم کرد.

بر اساس گزارش روز دوشنبه روزنامه ˈالاهرامˈ مصر، ˈسارا لی وینستونˈ نظامیان صهیونیست را مسوول و مسبب کشتار ˈبی رحمانه و عامدانهˈ در غزه و معترضان ساکن کرانه باختری دانست.

دیده بان حقوق بشر نیز در گزارش روز گذشته خود شهادت دو فلسطینی در راه پیمایی اعتراضی روز 25 ژوئیه (3 مرداد) به حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را محکوم کرد.

وی اعلام کرد: شواهد موجود که عمدتا گزارش های پزشکی و منابع مطلع هستند نشان می دهند که این افراد در اثر شلیک مستقیم گلوله کشته شده اند.

این نهاد بین المللی افزود: یک فلسطینی دیگر نیز در همین راهپیمایی ها کشته شده است. شاهدان عینی می گویند وی به هنگام پرتاب سنگ به سوی نظامیان صهیونیست در حدود 35 متر با آن ها فاصله داشته و به همین دلیل تهدیدی برای نظامیان محسوب نمی شده است.

دیده بان حقوق بشر در گزارش خود تصریح می کند که برخی اقدامات نظامیان صهیونیست در مقوله ˈجنایات جنگیˈ قرار می گیرد و قابل پیگیری است.

رژیم صهیونیستی از 28 روز گذشته تا کنون منطقه غزه را آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است. در نتیجه این حملات بیش از یک هزار و 800 فلسطینی به شهادت رسیده و در حدود 10 هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

خاورم**9156 *1446
کد N425314

وبگردی