آفتاب
/نشست کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد/

اعلام حمایت معاون وزیر خارجه تونس از اجرای تصمیم جنبش عدم تعهد در رابطه با غزه

اعلام حمایت معاون وزیر خارجه تونس از اجرای تصمیم جنبش عدم تعهد در رابطه با غزه

معاون وزیر خارجه تونس گفت که کشورش آمادگی کاملی در مشارکت برای اجرای تصمیم جنبش عدم تعهد در رابطه با غزه دارد و از آن حمایت می‌کند.

به گزارش خبرنگارسیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاون وزیر خارجه تونس که در نشست وزرای خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد سخن می گفت با بیان اینکه تونس مواضع ثابت و خدشه‌ناپذیری در مورد فلسطین داشته و دارد، اظهار کرد: باید تیم کاری برای پیگیری مصوبات این کمیته تشکیل شود و جامعه بین المللی باید به اسرائیل برای توقف جنایات خود فشار آورد.

وی افزود: تونس از ابتکار عمل و طرح مصر برای پایان دادن به این تجاوزات و یافتن راه حلی برای مذاکره حمایت می کند.

به گزارش ایسنا، در ادامه قائم مقام وزیر خارجه الجزایر با توجه به کمک های انجام شده از سوی کشورش به مردم فلسطین گفت: میزان جنایت‌ها و اعمال وحشیانه از سوی اسرائیل است به حدی است که نیازمند اتخاذ تصمیمات بین المللی در مقابل این جنایات تروریستی است.

وی با بیان اینکه ما از آرمان مقدس مردم فلسطین همواره حمایت کرده و می‌کنیم، گفت: ما خواستار برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برای پیگیری مسئله فلسطین هستیم. تماسهایی با نیویورک و هیئت های فلسطینی داشته‌ایم و از ابتکارات منطقه‌ای نیز حمایت کرده‌ایم.

وی تأکید کرد : امروز زمان این است که وارد عمل شویم و باید راه حل هایی برای برقراری صلح دائم و پایدار پیاده کنیم.

در ادامه نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل نیز گفت: باید در نشست های متعدد دیپلماتیک از اسرائیل خواسته شود جنایات و تهاجمات را علیه غزه پایان دهد. سازمان ملل باید حامی تلاش‌های ما باشد. باید عمل هم به تعهدات خود اضافه کنیم.

وی تأکید کرد: باید مانع از بهره برداری های تجاری و اقتصادی اسرائیل از این اشغال شویم و در عین حال باید به نظارت های بین المللی و مأموریت های صلح‌بانان کمک کنیم تا این صلح را ناظر باشیم.

وی با بیان اینکه باید جنبش عدم تعهد مأموریت ملموس و قابل توجهی داشته باشد، گفت: مردم غزه از ما می‌خواهند غزه بهتری برای آنها بسازیم.

در ادامه معاون دبیر کل وزارت خارجه مالزی نیز در این نشست گفت: حملات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی است ما خواستار رفع محاصره غزه هستیم.

وی گفت: اسرائیل فلسطینی ها را قتل‌عام می کند. شدت این جنایات و مقاومت مردم فلسطین برای ما آشکار است. در دنیا شاهد تبلیغات زیادی هستیم و در عین حال سکوت سازمان‌های بین المللی را شاهدیم.

وی گفت: باید بیانیه در محکوم کردن این جنایات تثبیت شود.

در ادامه

مدیر کل خاورمیانه وزارت خارجه کویت

گفت: کویت در هیچ شرایط و زمانی از حمایت‌های خود در خصوص مردم فلسطین در سر نداشته است .

وی در ادامه به اقدامات کشورش برای کمک به مردم غزه اشاره کرد.

در ادامه این نشست سفیر سنگال در تهران نیز گفت: باید به مسئولیت خود برای توقف این کشتارها و رفع محاصره عمل کنیم و زمانی تلاشهایمان می تواند تأثیرگذار باشد که با تعهد عملی از سوی جامعه بین الملل همراه باشد.

وی تأکید کرد: سازمان ملل باید حقوق مسلم مردم فلسطین را برآورده کند.

سفیر کوبا در تهران نیز با اشاره به آمار کشته ها و زخمیان حملات اسرائیل در غزه نیز گفت: اسرائیل باید مسئول جنایات ناشی از این حملات باشد. محاصره غزه باید از بین برود و کمک های بشر دوستانه به مردم غزه برسد.

همچنین

سفیر بولیوی

نیز گفت: ما خواهان مواضع دوپهلو و سیاست های دوگانه در مقابل اسرائیل نیستیم. آمریکا دیگر نباید از حق وتوی خود در شورای امنیت برای اسرائیل استفاده کند.

وی گفت: باید مواضع عملی در این باره اتخاذ کنیم. بی عملی در این رابطه همدستی در این جرم است. نمی شود دو کشور همه را به سخره بگیرند و به قوانین بین المللی پایبند نباشند.

سفیر پاکستان در تهران

نیز اظهار کرد: شکست جامعه بین المللی اسرائیل را گستاخ تر کرده است و شاهد حملات علیه مدارس، غیرنظامیان و مکان‌های مورد حمایت سازمان ملل هستیم کشتارمردم غیر نظامی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی تأکید کرد: شکستن قوانین بین المللی و نقض آن توجیه پذیر نیست.

وی تأکید کرد: باید شاهد نشست شورای امنیت در این باره باشیم و خواستار تشکیل کمیته برای بررسی نقض حقوق بین الملل شد.

سفیر پاکستان افزود: باید اسرائیل حملات غیر مشروع خود را متوقف و نیروهای خود را از غزه خارج کنند. محاصره غزه باید رفع شود و مردم آنها بتوانند به کمک های بشردوستانه دسترسی داشته باشند.

وی در ادامه راه حل تشکیل دو دولت را در شکل گیری صلح پایدار در این منطقه موثر دانست.

انتهای پیام

کد N425267

وبگردی