آفتاب

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس از احتمال استقرار مجدد نیرو در افغانستان خبر داد

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس از احتمال استقرار مجدد نیرو در افغانستان خبر داد

رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس همزمان با صدمین سالروز جنگ جهانی اول گفت: مشارکت 10 ساله لندن در جنگ داخلی افغانستان "نسل جنگجویی" از سربازان را به وجود آورده که آماده‌اند تا در کانون‌های ناآرامی جهان مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، ژنرال سر پیتر وال، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس گفت: همزمان با خروج نهایی نیروهای مسلح از افغانستان، اگر مجددا تروریست‌ها به این کشور بازگردند احتمالا سربازان انگلیسی نیز باید مجددا در کابل مستقر شوند.

وی افزود: احیای مجدد طالبان و القاعده، انگلیس را ملزم می‌کند تا با وجود تلاش‌ها برای خروج کامل نیروها تا پایان سال جاری میلادی، اقدامات بیشتری در افغانستان انجام دهد.

دیوید کامرون، نخست‌وزیر دولت ائتلافی انگلیس در صدمین سالروز جنگ جهانی اول به همراه دیگر رهبران کشورهای مشترک‌المنافع در مراسم کلیسایی در گلاسکو شرکت می‌کنند و سپس برای مراسم بیشتر از جمله دیدار از یادبود جنگ جهانی اول به بلژیک سفر خواهد کرد.

اندرو موریسون، نماینده ویژه دیوید کامرون در مراسم یادبود صدمین سالروز جنگ جهانی اول هشدار داد، نظم جهان امروز یک مساله متزلزل هشدار دهنده است.

وی افزود: بسیار مهم است که مردم از علت‌های این جنگ جهانی درس بیاموزند و آن آموخته‌ها را برای وضعیت حال حاضر ما به کار گیرند. نتیجه‌گیری نگران کننده من این است که رهبران کشورها در یک جهان بی‌ثبات نمی‌دانند که تصمیماتشان ممکن است منجر به چه پیامدهایی شود.

ژنرال سر پیتر وال افزود: مشارکت طولانی مدت انگلیس در جنگ‌های افغانستان و عراق سبب شده تا نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با درگیری‌های آتی آمادگی داشته باشند. ما می‌توانیم مطمئن باشیم که نسل جنگجویی که مهارت و توانایی مبارزه دارد می‌تواند نقش مهمی در دفاع از کشورمان و منافع امنیتی‌اش ایفا کند.

انتهای پیام

کد N425039

وبگردی