آفتاب

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود

مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی برگزار می‌شود

مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد ارتحال مرجع بزرگ تشیع، آیت‌الله‌ سیدحسین طباطبایی بروجردی در قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این مراسم 21 مرداد ماه سال جاری از سوی بیت این مرجع عالیقدر بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار خواهد شد.

مراسم سالگرد ارتحال این مرجع با حضور نمایندگان بیوت مراجع تقلید، فضلا، استادان و طلاب حوزه‌های علمیه، شخصیت‌های دینی و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

انسجام و اداره حوزه علمیه قم و گسترش کمی و کیفی آن، اعزام مبلغان توانا، تبلیغ خارج از کشور، تربیت و تشویق محققان و نویسندگان حوزوی، نشر مجلات و کتب با محتوای دینی اسلامی و ایجاد روابط حسنه بین مذاهب اسلامی و ایجاد ابنیه­ بزرگ مذهبی و تأسیس کتابخانه‌های بزرگ در ایران و جهان از جمله اقدامات این مرجع عالی رتبه تشیع در دوره خویش بوده است.

ساخت مسجد اعظم قم، مدرسه نجف، مدرسه کربلا، مسجد بغداد، بیمارستان نجف، حسینیه و حمام سامرا، مدرسه بقعه کربلا، مدرسه کرمانشاه، مسجد بزرگ ایرانشه، مسجد بزرگ و زیبای طرابلس لبنان، کتابخانه مسجد اعظم، کتابخانه مدرسه نجف و چندین اثر دیگر از جمله یادگارهای آن مرحوم است.

آیت‌الله‌ بروجردی پس از یک دوره بیماری در 13 شوال 1380 قمری مطابق با دهم فروردین ماه سال 1340 هجری شمسی دار فانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام

کد N424937

وبگردی