آفتاب

پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز آسمان سوئد

پرواز هواپیمای جاسوسی آمریکا بر فراز آسمان سوئد

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات ارتش آمریکا در گزارشی نوشت: یک فروند هواپیمای شناسایی آمریکا ماه گذشته میلادی برای اجتناب از این مساله که توسط جنگنده‌های روسی رهگیری شود، وارد حریم هوایی سوئد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تامیز در این گزارش آورده است: این رویداد 18 ژوئیه سال جاری میلادی هنگامی رخ داد که جنگنده‌های روسیه به یک فروند هواپیمای شناسایی RC-135 نیروی هوایی آمریکا که به گفته مقامات واشنگتن در حریم هوایی بین‌المللی بر فراز دریای بالتیک قرار داشت، نزدیک شدند.

یگان فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در بیانیه‌ای گفت: خلبان این هواپیما که به صورت حرفه‌ای و ایمن عمل می‌کرده، برای اجتناب از برخورد احتمالی با جنگنده های روسی، وارد حریم هوایی سوئد شده است.

روابط میان آمریکا و روسیه در پی بحران اوکراین به پایین‌ترین حد خود از زمان پایان جنگ سرد رسیده است. روزنامه نیویورک تایمز در این گزارش گفت: آمریکا جمع‌آوری اطلاعات در این منطقه از جمله ماموریت‌های شناسایی توسط هواپیمای RC-135 خود را افزایش داده است.

براساس گزارش رسانه‌های خبری سوئد، این رویداد ماه گذشته میلادی زمانی رخ داد که هواپیمای RC-135 در نزدیکی حریم هوایی کالینینگراد پرواز می‌کرد. کالینینگراد یکی از مناطق محصور روسیه میان لهستان و لیتوانی محسوب می‌شود که به شدت نظامی است و شامل بخش وسیعی از یگان بالتیک روسیه است.

پس از آنکه جنگنده‌های روسیه به هواپیمای جاسوسی RC-135 نزدیک شدند، خلبان این هواپیمایی شناسایی برای اجتناب از برخورد با آن‌ها وارد حریم هوایی سوئد شد. سوئد جز اعضای ناتو نیست و فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا که مقر آن در آلمان است، در بیانیه خود گفت: هواپیمای RC-135 در پی اشتباه پرسنل آمریکا مستقیما وارد خاک سوئد شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود گفت: هواپیمای RC-135 پس از آنکه توسط کنترل ترافیک هوایی سوئد از این اشتباه مطلع شد، فورا حریم هوایی سوئد را ترک کرد.

انتهای پیام

کد N424713

وبگردی