آفتاب
مکارم‌شیرازی با درخواست از مسلمانان برای کمک به غزه

اعلامیه حقوق بشر ورق پاره بی‌ارزشی بیش نیست

اعلامیه حقوق بشر ورق پاره بی‌ارزشی بیش نیست

آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای وظایف مسلمانان کل جهان در قبال جنایاتی که اسرائیل در غزه انجام می‌دهد را برشمرد.


 گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، متن بیانیه این مرجع تقلید به شرح زیر است:




«حمله بی‌رحمانه اسرائیل و کشتار وحشیانه بی‌سابقه این رژیم غیرانسانی مخصوصاً کشتار وسیع زنان و کودکان و غیر نظامیان و تخریب منازل و مدارس و بیمارستان‌ها به طور وسیع و حمایت بی‌چون و چرای سران آمریکا و اروپا از این جنایات هولناک، حقایق زیادی را برای جهانیان فاش کرد، هر چند قبل از آن هم روشن بود اما نه در این مقیاس.




 اولاً: معلوم شد این رژیم نامشروع پای‌بند به هیچ قانون بشری و انسانی و الهی نیست و برای رسیدن به اهداف نامشروع خود هر جنایتی را مجاز می‌شمرد.

 ثانیاً: ثابت شد مجامع جهانی، مجموعه‌هایی بسیار بی‌خاصیت و نالایق و بی‌کفایت‌اند، به جای آن‌که حامی مظلومان باشد آلت دست ظالمان‌اند.

ثالثاً: ثابت شده اعلامیه حقوق بشر ورق پاره بی‌ارزشی بیش نیست که به سخریه نزدیک‌تر از واقعیت است.




جنگ غزه علیرغم تمام مصائبش برای جهان اسلام و بشریت این اثر مثبت را داشت که وجدان عمومی جهانیان را بیش از پیش در برابر اسرائیل غاصب بیدار کرد و اعتماد جهانیان را از مدعیان حقوق بشر و مجامع بین‌المللی به کلی سلب نمود.

 


 


اکنون بر همه مسلمین و انسان‌های باوجدان از هر مذهب و مسلک نه دولت‌های بی اراده دست نشانده لازم است که وظائف خود را در برابر این فاجعه انجام دهند.




 


 


نخست این‌که همگی فریاد بلند کنند و بخواهند که جلوی این دیو دیوانه گرفته شود و به جنایاتش پایان داده شود.




 


 


دیگر این‌که به عکس اسرائیل که می‌خواهد مردم غزه را خلع سلاح کند آنها را بیش از پیش مسلح سازند و این کار را به تمام کشورهای اطراف اسرائیل تعمیم دهند زیرا عقل و شرع می‌گوید در برابر این دیوانگان جز با قدرت نمی‌توان از خود دفاع کرد.




 


 


و از سوی دیگر همه کشورهای جهان سوم مجروحان را برای مداوا در کشورهای خود (مانند کشور ما ایران) بپذیرند.




 


 


و دیگر این‌که برای ترمیم خرابی‌ها در اولین فرصت اقدام کنند و از این طریق مرهمی بر زخم‌های جانکاه این عزیزان بگذارند.




 


 


و سرانجام باید کاری کرد که این جنایات به دست فراموشی سپرده نشود و علیرغم خواست حامیان ظالم و زورگوی این رژیم نامشروع خبررسانی کافی، پیوسته انجام گیرد.




 


 


از خداوند متعال توفیق همگان را برای انجام این مسئولیت‌ها تقاضا داریم.




 


 


والسلام علیکم و رحمة الله وبرکاته»




 


 


انتهای پیام




           
کد N422990

وبگردی