آفتاب

آصفری: اشتراک منافع، دلیل حمایت آمریکا از صهیونیست‌هاست

آصفری: اشتراک منافع، دلیل حمایت آمریکا از صهیونیست‌هاست

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز تاسف از بی‌تفاوتی کشورهای عرب منطقه نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: رژیم صهیونیستی اگر فرصتی پیدا کند در آینده جنایات خود را به سمت سایر کشورهای عربی منطقه گسترش خواهد داد.

محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما شاهد این هستیم در حالی که در بسیاری از کشورهای مختلف دنیا از جمله برخی کشورهای غربی هم مردم و هم دولت‌ها به حملات وحشیانه صهیونیست‌ها اعتراض می‌کنند و حتی بعضا سفرای رژیم صهیونیستی را از کشورهایشان اخراج می‌کنند برخی کشورهای عرب با وجود این که زبان و پوست و لباس مشترک با مردم فلسطین دارند واکنشی به این وقایع نشان نداده‌اند.

وی افزود: دولت‌های عرب منطقه و در راس آنها رژیم آل سعود ، قطر و امارات نه تنها علیه جنایات صهیونیست‌ها موضع‌گیری نمی‌کنند بلکه حتی سلاح‌هایی که بر سر مردم مسلمان غزه ریخته می‌شود با پول نفت برخی از این کشورهای عرب منطقه تامین می‌شود.

نماینده‌ی مردم اراک در مجلس ادامه داد: کشورهای عرب اشتباه می‌کنند که نسبت به جنایات بی‌تفاوت هستند زیرا اگر رژیم صهیونیستی در آینده فرصتی پیدا کند، منطقه جنایات خود را به سمت سایر کشورهای عربی منطقه گسترش خواهد داد و اگر جلوی آن گرفته نشود مطمئنا اثرات تخریبی نفوذ خود را در کشورهای دیگر پدیدار می‌کند.

آصفری با بیان این که غرب در موضوع حقوق بشر نگاه جانبدارانه‌ای به نفع خود دارد، اضافه کرد:‌ در زمانی که منافع غربی‌ها در خطر نباشد حقوق بشر هم برای آنها اهمیتی ندارد اما اگر منافع آنها مورد تهدید قرار گیرد از حقوق بشر به نفع خود استفاده ابزاری می‌کند.

این نماینده مجلس با انتقاد ازساختار معیوب مجامع جهانی و سازمانهای بین‌المللی خاطر نشان کرد:‌ این مجامع امروز در اختیار قدرت‌های بزرگ قرار دارند و بر اساس امیال غربی‌ها اداره می‌شوند و حتی در مواردی مثل حمله رژیم صهیونیستی به مردم غزه موضع‌گیری‌های این مجامع بر اساس خواست کشورهای غربی است.

وی ادامه داد: کشورهای غربی مثل آمریکا نیز درمورد جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نه تنها اعتراض نمی‌کنند بلکه موضع‌گیری آنها به نفع طرف مقابل است. این در حالی است که تمام ملت‌های دنیا به این جنایات اعتراض کردند اما دولتمردان آمریکایی که منافعشان با منافع صهیونیست‌ها گره خورده همچنان از آنها حمایت می‌کنند.

آصفری با اشاره به کشته شدن 1600 فلسطینی در غزه که 300 نفر از آنها از کودکان بوده‌اند،گفت: دولت آمریکا چشم خود را بر روی فجایع بسته و تلاش می‌کند رژیم صهیونیستی را روی پای خود نگه دارد. دلیلش این است که منافع رژیم صهیونیستی بر همه چیز ارجحیت دارد زیرا به قدرت رسیدن دولتمردان آمریکایی با حمایت لابی‌های صهیونیسم و پول‌های آنها اتفاق می‌افتد بنابراین آنها نیز سعی دارند با حمایت از اسراییل و سرپوش گذاشتن بر جنایت‌ها، از آنها حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N422116

وبگردی