آفتاب

منطقه الحلابسه عراق از لوث تروریست های داعش پاکسازی شد

منطقه الحلابسه عراق از لوث تروریست های داعش پاکسازی شد

تهران- ایرنا- منطقه الحلابسه واقع در شمال شهر ˈالتاجیˈ در استان صلاح الدین از لوث عناصر گروه تروریستی ˈداعشˈ به طور کامل پاکسازی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه العراقیه، «عواد سامی الحلبوسی» فرمانده ˈنیروهای کمربند بغدادˈ با اعلام این خبر گفت: نیروهای امنیتی و عشایر منطقه با کمک نیروی هوایی ارتش عملیات ویژه ای را در منطقه الحلابسه انجام دادند که به فرار بیش از 80 تن از عناصر داعش و انهدام دو خودروی آنها انجامید.

وی افزود: درپی این عملیات عناصر داعش از طریق بیابان های اطراف به سمت اردوگاه الحمره در منطقه الثرثار گریختند.

از سوی دیگر «احمد الزرکوشی» مدیر منطقه السعدیه واقع در شمال استان دیالی نیز با اشاره به عملیات ارتش در ناحیه ˈامام ویسˈ و پاکسازی جاده اصلی منتهی به این منطقه که شهر بعقوبه را به خانقین وصل می کند، گفت: در این حمله تلفات سنگینی به عناصر و تجهیزات نظامی تروریست ها وارد شد.

وی با بیان اینکه نیروهای ارتش به تحکیم مواضع خود در ورودی های ناحیه السعدیه پرداخته اند، افزود: عناصر داعش در مرکز این ناحیه به محاصره درآمده اند و به زودی عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی این ناحیه از لوث این گروه تروریستی انجام خواهد شد.

نیروهای تکفیری داعش ماه گذشته مرکز ناحیه السعدیه را تصرف و بیشتر ساکنان این منطقه را وادار به ترک خانه های خود کردند و دارایی آنها را به غارت بردند.

تروریست های داعش از 9 ژوئن (19خرداد) بخش هایی از شمال عراق را به تصرف خود درآورده و تهدید به تجزیه این کشور کرده اند. این گروه در پیشروی های اخیر خود در شمال و مرکز عراق، مرتکب جنایت های بی سابقه ای شده است.

مترجمام**1480** 2023
کد N419769

وبگردی