آفتاب

تحلیل تارنمای روسی از قصابی صهیونیست ها در غزه / ایدئولوژی روز قدس پیروز است

تحلیل تارنمای روسی از قصابی صهیونیست ها در غزه / ایدئولوژی روز قدس پیروز است

مسکو - ایرنا- تارنمای روسی ˈایران روˈ روز جمعه در مطلبی تحلیلی به قلم ایگور پانکراتنکو درباره فجایع غزه و حمایت بی چون و چرای غرب به سرکردگی آمریکا از قصابی های صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع این منطقه نوشت: بدون شک پیروز این نبرد ایدئولوژی روز قدس است که به ابتکار امام خمینی مطرح و در سراسر جهان نهادینه شد.

به گزارش ایرنا؛ در مطلب تحلیلی این تارنمای با اشاره به اظهارات اخیر ران درمر سفیر رژیم صهیونیستی در ایالات متحده آمریکا مبنی بر اینکه ˈنیروهای مسلح اسراییل باید به پاس خویشتن داری تصور ناپذیر در اجرای عملیات در نوار غزه جایزه صلح نوبل دریافت کندˈ آمده است: رسانه های گروهی هم که مشغول تهاجم اطلاعاتی به روسیه هستند، نسبت به سیاست تروریسم دولتی تل آویو ˈخویشتن داری تصور ناپذیریˈ نشان می دهند.

در گزارش اضافه شده است: واشنگتن طبق روال قبلی بر کارهای ˈبچه نتانیاهوی لجام گسیختهˈ سر پوش می گذارد، تقریباً همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به او بله می گویند و پادشاهی های عربی نیز که اندیشه های عدالت و وحدت اسلامی را به کلی فراموش کرده اند و در طول این مدت مشغول توطئه چینی ها با استفاده از خون فلسطینی ها بودند، این دفعه بی پرده طرف اسراییل را گرفته اند. ولی در هر حال، ایدئولوژی ˈروز قدسˈ که سی و پنج سال پیش توسط آیت الله خمینی اعلام شد، هم اکنون ˈصخره شکست ناپذیرˈ بودن اسراییل را ویران می کند.

در گزارش ˈایران روˈ یادآوری شده است: بیش از 1300 نفر فلسطینی کشته شده اند، 24 روز بمباران های جهنمی، گلوله باران ها و ویرانه ها، بهایی است که امروزه فلسطین بابت به اصطلاح ˈخویشتن داریˈ اسراییل می پردازد. این روند در خلأ اطلاعاتی جریان دارد زیرا رسانه های گروهی ˈجهان متمدنˈ سرگرم اجرای سفارش های دولتی یعنی تشدید غوغای رسانه ای علیه روسیه و پوتین هستند.

گزارش حاکی است: در حال حاضر خبرها از غزه به نفع غرب نیست زیرا توجه آن را از موضوع اساسی یعنی ˈچگونگی مجازات روسیهˈ منحرف می کند و به همین علت رسانه های وابسته، مناقشه فلسطینی – اسراییلی را در باتلاقی از جزئیات ثانوی غرق کرده و ماهیت آن را در بحث پیرامون ˈتروریسمˈ حماس، حق اسراییل برای دفاع از خود و کشف اینکه چه کسی پیش قدم بوده است، پنهان می کنند.

در گزارش اضافه شده است: ولی در نهایت امر همه این بحث ها در خصوص خونریزی در نوار غزه یک مساله فرعی است زیرا علت اساسی مناقشه آن است که ابتدا اسراییل بیش از 700 هزار فلسطینی را از اراضی آنها بیرون کرد و بعد از گذشت نیم قرن از آغاز مبارزه ملت فلسطین در راه میهن خود تصمیم گرفت از طریق ایجاد منطقه قرق شده برای آنها در غزه، ابعاد مناقشه را کاهش دهد.

بر پایه گزارش تارنمای روسی، جامعه بین المللی کذایی در سال 1993 سازمان فتح و یاسر عرفات را به سازش با این وضع وادار کرد که حداکثر امید فلسطینی ها، اعاده 20 درصد اراضی اشغالی باشد. بعد از قتل اسحاق رابین که توافقات اسلو را امضا کرد، شرایط دوباره تغییر کرد و در زمان نخست وزیری ایهود باراک فلسطینی ها برای منطقه خودگردان خود تنها 12درصد اراضی آن هم از 20 درصد تواق شده و نه کل سرزمین های اشغالی را دریافت کردند. این بی عدالتی فاحش دربرگیرنده حقیقت مناقشه ای است که غرب سعی می کند آن را با بحث درباره افراطیون و تروریست ها پنهان کند.

در گزارش آمده است: فلسطینی ها به یک قرقگاه واقعی انداخته شدند که نیمی از ساکنان آن کار ندارند، برق فقط برای چند ساعت در روز روشن است و به دست آوردن آب آشامیدنی دشوار می باشد. با اینکه نوار غزه به وسیله گذرگاه های ارتش اسراییل احاطه شده است، ولی شاهین های اسراییلی این اقدامات را هم کافی ندانستند و از سال 2004 تا سال 2010، 250 کیلومتر مربع اراضی فلسطینی مصادره شده و آنجا 223 شهرک یهودی نشین ساخته شدند. این فاجعه فلسطینی با موافقت مسکوت ˈجهان متمدنˈ و قبل از همه ایالات متحده اتفاق افتاد.

در گزارش اضافه شده است: تعجب اور اینجاست که واشنگتن هرچه بیشتر برای حل و فصل سیاسی مناقشه تلاش به عمل می آورد، شاهین های اسراییلی پرروتر می شوند و مظلومیت فلسطینی ها شدت می یابد. تندروی حماس از خلاء وجود نیامد، بلکه فلسطینی ها را آشکارا برای اعتراض تحریک کرده و دنبال بهانه برای تصفیه های جدید می گشتند.



**ایالات متحده: دیپلماسی تلفنی و پول لابی اسراییلی

در گزارش تارنمای روسی آمده است: ان پاترسون دستیار وزیر خارجه ایالات متحده اظهار داشت که جان کری وزیر امور خارجه آمریکا تا زمان آغاز مناقشه شش بار با خالد العطیه وزیر خارجه قطر گفتگوی تلفنی داشته و حتی شماره او را در میان شماره های برگزیده تلفن همراه خود نگه می دارد. آیا این امر به قطع خونریزی کمک می کند در حالی که پول زیادی در این مناقشه دخیل است؟ حجم کلی کمک مالی آمریکایی به اسراییل در سال های 2014-2013 برابر 3.7 میلیارد دلار بوده است. کمک نظامی واشنگتن یک چهارم بودجه نظامی اسراییل را تشکیل می دهد. سنای آمریکا در گرماگرم تجاوز تصمیم گرفت به توسعه سامانه ضد موشکی اسراییلی ˈگنبد آهنینˈ 350 میلیون دلار اختصاص یابد.

در گزارش اضافه شده است: این جریان پر آب کمک های مالی موجب تشکیل ائتلاف نزدیک اسراییل با صنایع نظامی آمریکا شد. بنا به توافقات انجام شده بین واشنگتن و تل اویو، 75 درصد پولی که اسراییلی ها از حامیان آمریکایی خود دریافت می کنند، باید برای خرید تسلیحات آمریکایی خرج شود. بر این اساس است که بولدوزرهای آمریکایی کاترپیلار خانه های فلسطینی ها را ویران می کنند، موشک های هلفایر ساحت شرکت لاکهید مارتین از آسمان بر سر فلسطینی ها می بارد و سامانه های اطلاع رسانی ˈاچ پیˈ مشغول نشانه روی هستند.

در گزارش ایران رو تشریح شده است: بدیهی است که همه عملیات جنگی اسراییل برای این ائتلاف نعت بزرگی است و از همین رو است که لابی نظامی صنعتی آمریکا از همه تلاش های دولت خود برای سرپوش نهادن بر رفتار تجاوزکارانه تل اویو در حق همسایه آن پشتیبانی می کنند. در حالی که آمریکا و متحدانش برای اسراییل وضعیت فقدان مسئولیت در قبال اعمال خود و مشمول نبودن در موازین حقوق بین الملل ایجاد کرده اند، تل اویو می تواند تا دلش بخواهد به تحریک مناقشات دست زده و در عوض ضمانت های امنیتی و پاداش های قابل توجه اقتصادی و مالی دریافت کند.

بنا بر گزارش تارنمای روسی، دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا بی پرده اعلام کرد که ˈدشمنان اسراییل دشمنان من هستند و تهدید علیه اسراییل همه ما را تهدید می کندˈ، ولی برای نقل قول اظهارات مشابه سیاستمداران آمریکایی هیچ مقاله ای مجال کافی ندارد. کافی است گفته شود که ایالات متحده از سال 1972 به بعد، 44 بار قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت اسراییل را وتو کرده است.

در گزارش یادآوری شده است: یک جنبه دیگر حمایت آمریکایی از تل اویو، تأمین مالی اسراییل از طریق شبکه وسیع سازمان های غیرتجاری و غیردولتی است که در خاک ایالات متحده مشغول جمع آوری پول برای حمایت از ارتش اسراییل و شهرک سازی در اراضی اشغالی عربی هستند. در آمریکا سازمان ˈهوننوˈ بسیار فعال است که هدف کلیدی آن ˈحمایت معنوی و مالیˈ از اسراییلی هایی است که به زورگویی در حق فلسطینی ها متهم یا محکوم شده باشند.

در گزارش آمده است: در فهرست کسانی که سازمان یاد شده از آنها پشتیبانی کرد، ایگال امیر قاتل اسحاق رابین و نیز سرباز اسراییلی قاتل هفت نفر فلسطینی در یک ایستگاه اتوبوس به چشم می خورد. تنها یک سازمان اجتماعی به نام ˈبنیاد مرکزی اسراییلˈ در سال 2012 اعاناتی معادل 16 میلیون دلار جمع آوری کرد و در سال 2013 این رقم به میزان 3 میلیون دلار افزایش یافت. تماس های تلفنی کری در مقایسه با دهها میلیون دلار لابی اسراییلی و علاقه شرکت های بزرگ آمریکایی به سیاست تجاوزکارانه اسراییل چه اهمیتی دارد؟ واشنگتن شریک همه جنایات اسراییل است و لذا همه بیانات کاخ سفید چیزی جز دورویی سیاسی ˈکری خالی بندˈ نیست.



**مدافعان کاذب و بمب ایرانی ˈروز قدسˈ برای اسراییل

در گزارش تارنمای روسی آمده است: توافقات آل سعود و مقام های اسراییل درباره ˈمسأله فلسطینˈ بر کسی پوشیده نیست. همینطور روشن است که قطر سعی می کند از بازی خود با ریاست حماس بهره هر چه بیشتری بگیرد. تمایل پادشاهی های عربی به استفاده از فلسطینی ها به عنوان ˈسکه سیاهˈ، کاری سابقه دار و عادی است. ولی در حالی که در گذشته این واقعیت به گونه ای پنهان می شد، اکنون حتی کوچکترین نقاب از آداب معاشرت کنار زده شده است. در گزارش اضافه شده است: حدود یک هفته پیش اعلام شد که مقام های امارات متحده عربی در جریان تدارکات برای عملیات اسراییل در غزه بودند و حتی حاضر شدند هزینه های تل اویو را جبران کنند، به شرطی که سازمان حماس در جریان این عملیات نابود شود یا حداقل تلفات جبران ناپذیری متحمل شود که بعد از آن از حالت عامل نظامی – سیاسی خاور میانه در آید. اواخر ماه ژوئن مذاکرات در این مورد توسط شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و آویگدور لیبرمان همتای اسراییلی وی انجام شد. طرفین جان کری را از توافقات خود مطلع کردند. تقریباً یک روز قبل از آغاز عملیات شیخ عبدالله از طریق محمد دهلان مشاور امنیتی خود و عضو سابق سازمان فتح ، یک بار دیگر در تماس با اسراییلی ها آمادگی خود را برای اجرای تعهدات امارات در چارچوب این معامله مورد تأکید قرار داد.

در گزارش ˈایران روˈ تشریح شده است: چه چیزی می تواند در برابر نیرویی به ایستد که شامل عملیات ˈصخره شکست ناپذیرˈ ارتش اسراییل، حمایت آمریکایی از تل اویو، امکانات مالی پادشاهی های عربی و دستگاه عظیم تبلیغاتی غرب است؟ چیزی که می تواند با این نیرو مقابله کند، فتوای کوتاه متشکل از چند جمله امام خمینی است که 35 سال پیش صادر شده و بنای ایدئولوژی ˈ روز قدسˈ، یعنی نظریه حل و فصل عادلانه مسأله فلسطین را گذاشت. در آن فتوا آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان هر سال به عنوان روز همبستگی بین المللی مسلمانان در حمایت از حقوق حقه ملت فلسطین اعلام شد. قطع روابط دیپلماتیک با اسراییل و ایجاد نمایندگی دیپلماتیک فلسطین در تهران یکی از گام های اول جمهوری اسلامی ایران در صحنه بین المللی بود. در حقیقت امر، آیت الله العظمی خمینی با همین یک اقدام و با یک فتوای خود برای ملت فلسطین کار بیشتری انجام داد تا انبوه ˈمدافعانˈ این ملت طی پنجاه سال بعد از اشغال اراضی فلسطینی توسط اسراییل.

در گزارش تشریح شده است: ایدئولوژی ˈروز قدسˈ که توسط رهبر انقلاب اسلامی اعلام شد، شیعیان و سنی ها را متحد کرد و بر تفاوت های مذاهب اسلامی سایه انداخت. افزون بر آن، ایدئولوژی روز قدس که بر اصل عدالت استوار است، هم در غرب طرفدار پیدا کرد و هم در میان یهودیان که این امر می تواند باعث تعجب شود. وقتی بیش از 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان بیانیه ای را امضا کردند که از بانک ها، بنیادهای بازنشستگی و شرکت های کلیدی جهان می خواهد از تأمین مالی طرح های مرتبط با شهرک سازی یهودی در اراضی فلسطینی دست بکشند، این پیروزی اندیشه ˈروز قدسˈ است که توسط رهبر ایران اعلام شد.

در گزارش خاطرنشان شده است: ایدئولوژی ˈروز قدسˈ که انسان ها را متحد می کند، به یک نوع مرز تبدیل شد که جهان را به دو دسته تقسیم کرد؛ آنهایی که در عمل و نه در حرف طرفدار برقراری نظم عادلانه در خاورمیانه هستند و آنهایی که به بهانه بحث درباره ˈحل و فصل سیاسیˈ، بده بستان های ژئوپلتیکی خود را پیش می برند. در حقیقت امر، نظریه پیشنهادی آیت الله خمینی به یک بمب واقعی فلسفی و اسلحه ای تبدیل شد که قدرت جمعی متجاوزین غربی و نیز تل اویو و ریاض، این ناوهای هواپیمابر غرق نشدنی آنها در منطقه، از برخورد با آن عاجز مانده است.



** نتیجه گیری

در گزارش ˈایران روˈ آمده است: در منطقه غزه نه فقط انسان ها بلکه دو اندیشه ˈاسراییل بزرگˈ مبتنی بر برگزیدگی ملی و تبعیض قومی و ˈروز قدسˈ که اندیشه عدالت و برابری است، وارد نبرد شده اند. شاهین های اسراییلی که نباید فراموش کرد نماینده تمام ملت یهود نیستند، این دفعه برنده می شوند. ولی پیروزی آنها در بعد تاریخی تنها یک وقفه موقت در آستانه شکست اجتناب ناپذیر از دست ایدئولوژی عدالت خواهد بود که توسط آیت الله العظمی خمینی، رهبر ایران مطرح شد.

اروپام/518/ 3404
کد N419742

وبگردی