آفتاب

بالاگرفتن مجدد درگیری‌ها در پایتخت لیبی

بالاگرفتن مجدد درگیری‌ها در پایتخت لیبی

درگیری‌ها میان گروه‌های مختلف انقلابیون سابق لیبی در پایتخت این کشور با هدف سیطره بر فرودگاه اصلی طرابلس مجددا از سر گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، از زمان آغاز این درگیری‌ها طی دو هفته گذشته دستکم 200 تن کشته شده‌اند. این درحالی است که ائتلافی از انقلابیون سابق لیبی نیز بر یک پایگاه بزرگ متعلق به ارتش این کشور در شهر بنغازی واقع در شرق لیبی سیطره یافته‌اند.

باوجود گذشت یک روز از موافقت گروه‌های درگیر در لیبی با آتش‌بس اما هنوز صدای انفجار و شلیک خمپاره‌ و توپ‌های ضد هوایی در طرابلس به گوش می‌رسد.

بر اساس این گزارش بیشتر درگیری‌ها در جنوب طرابلس رخ می‌دهد به طوری که طرفین درگیر در فرودگاه بین المللی این شهر که گردان‌های الزنتان و الجیوب بر آن سیطره دارند موشک و خمپاره به سمت یکدیگر پرتاب می‌کنند.

دولت مرکزی لیبی و ارتش تازه تاسیس آن با گذشت سه سال از سرنگونی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی هنوز نتوانسته‌اند بر گردان‌های مسلح وابسته به انقلابیون سابق لیبی سیطره یابند.

در همین راستا مقامات مصری به دنبال ربوده شدن تعدادی از هواپیماهای غیرنظامی لیبی از فرودگاه بین المللی طرابلس در جریان درگیری ها میان افراد مسلح، به منظور کنترل پروازهایی که از سمت لیبی صورت می گیرد و برخورد با هواپیماهایی که بدون مجوز هستند حالت آماده باش اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N419390

وبگردی