آفتاب

70درصد نیاز صنعت ریلی کشور در اراک تامین می شود

70درصد نیاز صنعت ریلی کشور در اراک تامین می شود

اراک - ایرنا - رییس انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی گفت: 70 درصد نیازهای صنعت ریلی کشور از طریق صنایع مستقر در اراک تامین می شود.

ˈعماد مردانیˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی و مجموعه صنایع وابسته آن ، صنایع مادر شاخص کشور در تولید انواع خودروهای ریلی هستند که واگن پارس اراک پرچم دار این صنعت به شمار می رود.

وی اظهار کرد: حدود 100 شرکت عضو انجمن صنایع همگن ریلی استان هستند و در صورت حمایت، توانایی تامین تمام نیازهای ساخت و تعمیر ریلی کشور را دارند.

مردانی تاکید کرد: اکنون تعمیرات اساسی واگن ها، نوسازی و بازسازی ناوگان باری و مسافری، تجهیز و به روز رسانی لوکوموتیوها در اراک انجام می شود.

رییس انجمن صنایع ریلی استان مرکزی افزود: کمبود نقدینگی و نبود تسهیلات مناسب تولید و در نهایت کاهش میزان سرمایه در گردش، مشکل عمده صنعتگران حوزه ریلی استان مرکزی است.

مردانی اظهار کرد: واردات بی برنامه واگن از دیگر کشورها بویژه چین و بازسازی برخی واگن های دست دوم از آفت های صنعت ریلی کشور است که با توجه به قانون حمایت از تولید داخل و شعار امسال ˈعزم ملی و مدیریت جهادیˈ، باید در این بخش حمایت قاطع شود.

وی افزود: قیمت تمام شده واگن و تجهیزات وابسته به آن در کشور به مراتب بالاتر از دیگر کشورهاست و این امر به دلیل افزایش هزینه های تولید در ایران است.

رییس انجمن صنایع همگن ریلی استان مرکزی گفت: امروز رونق صنعت ریلی کشور در دستان دولتمردان است که با تزریق اعتبار لازم و تدبیر موثر دراین صنعت ضمن کاهش هزینه های تولید، زمینه شکوفایی اقتصادی در صنعت ریلی را فراهم آورند.

استان مرکزی در دهه 60 به عنوان برند معروف ساخت ناوگان ریلی در خاورمیانه به واسطه وجود شرکت واگن پارس معرفی شد.

شرکت واگن پارس اراک، بزرگترین تولید کننده ادوات ریلی در خاورمیانه در حوزه خدمات فنی و مهندسی ، ساخت و تجهیز انواع خودروهای ریلی و تعمیرات اساسی آنها فعالیت دارد.

این شرکت در سال ۱۳۶۴ با سرمایه گذاری سازمان نوسازی صنایع ایران به یکی از زیر مجموعه های این سازمان پیوست و با استمرار فعالیت آن اینک شرکتهای متعدد زیربخشی و وابسته به صنایع ریلی در اراک ایجاد شده که خوشه ریلی را تشکیل داده اند.ک/3

7112/560/
کد N418251

وبگردی