آفتاب

هاموند: افکار عمومی غرب علیه اسرائیل تغییر می‌کند/کشتارها باید متوقف شود

هاموند: افکار عمومی غرب علیه اسرائیل تغییر می‌کند/کشتارها باید متوقف شود

وزیر امور خارجه انگلیس اظهار کرد که به دلیل حجم عملیات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، افکار عمومی غرب به سرعت علیه این رژیم تغییر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با رادیو بی.بی.سی 4 اظهار کرد: حماس و اسرائیل نگرانی‌ها و همچنین خواسته‌های قانونی دارند اما نباید هیچ پیش شرطی برای آتش‌بس وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه آتش‌بس در آینده‌ای نزدیک صورت نخواهد گرفت، در پاسخ به سوالی در خصوص فعالیت‌های جامعه بین‌الملل برای دستیابی به آتش‌بس گفت: اگر دو طرف بر پیش شرط‌هایشان اصرار بورزند، من نگرانم که آتش‌بس محقق نشود.

هاموند افزود: آنچه که ما از جمله سازمان ملل و تمام جامعه بین‌الملل به دو طرف می‌گوییم این است که مسائل انسانی باید در اولویت نخست قرار بگیرد و ما باید از طریق توافق آتش‌بس غیرمشروط به ریختن خون‌ها پایان دهیم. ما در عین حال می‌دانیم که نیازی وجود دارد تا مذاکراتی در خصوص تعدادی از مسائل که به این درگیری‌ها انجامید صورت بگیرد و باید مذاکراتی در خصوص روش محاصره غزه و شرایطی که مردم غزه در آن زندگی می‌کنند و همچنین تهدیدهایی که علیه امنیت اسرائیل وجود دارد و حملات موشکی و حملاتی که از تونل‌های نوار غزه صورت می‌گیرد، انجام شود. باید تمامی مسائل مورد مناقشه و بررسی قرار بگیرد اما در وهله نخست باید کشتارها متوقف شود.

وی عنوان داشت: من بر این باورم که افکار عمومی نه فقط در جهان عرب بلکه در سراسر دنیا خواهان این است که هرچه سریعتر شاهد آتش‌بس باشد. افکار عمومی علت مخالفت دو طرف با پذیرش آتش‌بس را درک نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N418005

وبگردی