آفتاب

مسکو: تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مالزیایی باید تحت نظارت سازمان ملل باشد

مسکو: تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مالزیایی باید تحت نظارت سازمان ملل باشد

وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: تحقیقات درباره سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی در شرق اوکراین باید تحت نظارت سازمان ملل صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خطاب به خبرنگاران گفت: ما اعتقاد داریم انجام چنین تحقیقاتی باید تحت نظارت سازمان ملل و در سریع‌ترین زمان ممکن آغاز شود.

وی تصریح کرد: این باعث نگرانی ما شده که برخی از شرکای ما تلاش دارند تحقیقاتی که باید عملی و تحت مشارکت همه طرف‌ها باشد را تبدیل به مذاکراتی دوجانبه و جداگانه با دولت اوکراین کنند.

وی همچنین افزود: روسیه خواهان دسترسی ایمن بازرسان بین‌المللی به محل حادثه است و مسکو امیدوار است هیچ‌کس در جریان تحقیقات قصد پوشاندن شواهد را نداشته باشد.

لاوروف تاکید کرد: ما برانجام تحقیقات شفاف و بی‌طرف درباره سقوط این هواپیما تاکید می‌کنیم. روسیه به این قطعنامه سازمان ملل که از همه طرف‌ها خواسته هیچ‌گونه اقدامی در راستای پیچیده‌تر کردن تحقیقات انجام ندهند، پایبند است.

به گفته لاوروف روسیه به دنبال برقراری آتش‌بس برای انجام تحقیقات بوده و غرب نیز باید در این زمینه بر کی‌یف فشار وارد کند.

وی افزود: ما تعهدات پتروپروشنکو رییس جمهور اوکراین را شنیده‌ایم اما حرف‌های وی با عمل وی مطابقت نمی‌کند و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N417180

وبگردی