آفتاب

تظاهرات گسترده جهانیان در حمایت از غزه/ "مسلسل‌ها را خاک کنید نه کودکان را"

تظاهرات گسترده جهانیان در حمایت از غزه/ "مسلسل‌ها را خاک کنید نه کودکان را"

ده‌ها هزار تن در سراسر لندن در اعتراض به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهرات کرده و پلاکاردهایی با عنوان "غزه: به محاصره پایان دهید"، حمل می‌کردند. همچنین در فرانسه، ایرلند، اسرائیل، کانادا و ایتالیا و آمریکا نیز تظاهرات‌های مشابهی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، پلیس لندن شمار تظاهرکنندگان را حدود 45 هزار تن تخمین زد و این معترضان تظاهرات خود را از نزدیکی منطقه کنرینگتون آغاز کرده و به سمت سفارت رژیم صهیونیستی حرکت کردند و در نهایت به میدان پارلمان انگلیس رسیدند.

تظاهرات در حمایت از غزه

معترضان شعار "زنده باد غزه، زنده باد فلسطین" سر می‌دادند. در جریان تظاهرات روز شنبه هاگ لنینگ، رئیس کمپین همبستگی با فلسطین (PSC) اسرائیل را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد و اقدام انگلیس را برای فروش سلاح به این رژیم به باد انتقاد گرفت.

وی گفت: سلاح و کمک مالی انگلیس به اسرائیل کمک می‌کند تا مردم بی‌گناه بیشتری را در غزه بکشد. سال گذشته لندن حدود 10.7 میلیون دلار به آن‌ها سلاح داده است.

از سوی دیگر، صدها معترض روز شنبه در خیابان‌های پاریس راهپیمایی کرده و به دلیل ممنوعیت از پیش اعلام شده و اخطار پلیس، با نیروهای امنیتی درگیر شدند. در جریان درگیری‌ها 50 تن بازداشت شدند و وزیر کشور فرانسه سازماندهندگان این تجمع را مسئول دانست.

تظاهرات در حمایت از غزه

عکاس خبرگزاری رویترز تصاویری از سوزاندن پرچم رژیم صهیونیستی به دست معترضان حامی فلسطین ثبت کرده است.

از سوی دیگر، هزاران تن در سراسر دوبلین و رم تجمع کردند و پایان محاصره غزه، توقف فروش سلاح به رژیم صهیونیستی و پایان بمباران‌ها را خواستار شدند. همچنین تظاهراتی در تل‌آویو و کانادا برگزار شد و معترضان شعار "مسلسل‌ها را خاک کنید نه کودکان را" سر می‌دادند. همزمان دو تظاهرات در تورنتوی کانادا برگزار شد که معترضان پرچم‌های فلسطین را حمل می‌کردند. فعالان حامی غزه همچنین تظاهرات گسترده‌ای در شیکاگو برگزار کردند و با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند.

انتهای پیام

کد N413694

وبگردی