آفتاب

تأکید وزیر خارجه مصر بر اهمیت روابط قاهره-واشنگتن

تأکید وزیر خارجه مصر بر اهمیت روابط قاهره-واشنگتن

وزیر امور خارجه مصر گفت: روابط مصر و آمریکا مانند روابط مصر با هر کشور خارجی دیگری است که در آن بر نقش بین‌المللی آمریکا و نقش منطقه‌ای مصر تمرکز شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سامح شکریشف وزیر امور خارجه مصر اعلام کرد، روابط آمریکا و مصر مهم است و باید در چارچوب توازن‌ها گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری آلمان، شکری در نشستی که وزارت امور خارجه مصر برگزار کرده بود، همچنین گفت: روابط مصر و اتیوپی روابطی پایدار است.

وی افزود، نقش‌آفرینی مصر در قاره آفریقا کاهش یافت و تنش‌هایی بین مصر و اتیوپی بعد از آغاز احداث سد النهضه در اتیوپی روی داد اما دیدار عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر با نخست‌وزیر اتیوپی در مالابو به گشودن فصل جدیدی در روابط دو کشور کمک کرد. مهم اعتمادسازی است که در بیانیه مشترک دو کشور مشاهده شد و نباید روابط مصر و اتیوپی تحت تاثیر احداث یک سد قرار گیرد.

شکری در این نشست همچنین گفت، مناقشه فلسطین همچنان در صدر امور است.

وی با اشاره به افزایش شهدای فلسطینی در غزه به بیش از 1000 تن، گفت: ما این کشتار را محکوم می‌کنیم و هدف ما برقراری ثبات در سرزمین های فلسطینی است.

وزیر امور خارجه مصر درباره روابط کشورش با قطر نیز گفت، این روابط با پیچیدگی‌های زیادی مواجه شده ولی مصر همواره کشورهای عربی را برادران خود می‌داند که روابط با آن‌ها باید مبتنی بر احترام متقابل باشد زیرا اهداف یکی است.

شکری در عین حال تاکید کرد: نمی توان مصر را نادیده گرفت.

انتهای پیام

کد N413431

وبگردی