آفتاب

حبیب‌الله صادقی: حرف‌های رییس جمهور طراوت و تازگی دارد

حبیب‌الله صادقی: حرف‌های رییس جمهور طراوت و تازگی دارد

حبیب‌الله صادقی معتقد است دیدگاه معاصر و مدرن رییس جمهور به جهان، چشم‌انداز تازه‌ای را به روی حوزه فرهنگ و هنر کشور گشوده است.

این هنرمند در گفت‌وگو با خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره دیدار جمعی از هنرمندان عرصه فرهنگ و هنر با رییس جمهور در ضیافت افطاری در شامگاه سوم مردادماه، همزمان با 27 ماه مبارک رمضان‌، اظهار کرد: نکته خیلی زیبا در صحبت‌های رئیس جمهور این بود که هم دولتمرد و هم فرهنگی باید پشت سر مردم قرار بگیرند، یعنی تمام هدف ما این است که فرهنگ معاصر و ملی ما تشویق بشود. هنرمندان ما امروز نیاز به حمایت و مراقبت دارند. پتانسیل حوزه تجسمی خیلی بالاست و من تصمیم داشتم این را مطرح کنم.

او افزود: من در صحبت‌هایم اشاره کردم که امروزه آثار هنری در حوزه تجسمی با فروش قیمت نفت در ایران برابری می‌کند. هنرمند فقط مصرف‌کننده نیست، بلکه می‌تواند با تولید آثار بدیع نقش مهمی در حوزه اقتصادی و فرهنگی کشور ایفا کند. امیدوارم در دوره یازدهم بارقه نور و همت از طرف دولت دیده شود و حمایت از هنرمندان باعث تحقق اهداف آرمانی کشور شود.

صادقی همچنین عنوان کرد: آقایان جنتی و مرادخانی مدیران قابلی هستند و حتما مسائل حوزه فرهنگ و هنر را کارشناسی کرده و به رئیس جمهور اعلام کردند. خود رئیس جمهور هم شخص دانشگاهی و فرهیخته‌ای هستند که نظرات خوبی در این زمینه دارند. دیدگاه معاصر و مدرن ایشان به جهان چشم‌انداز تازه‌ای را بوجود آورده است. طراوت و تازگی حرف‌های ایشان از ویژگی‌های سخنرانی‌شان در حوزه فرهنگ و هنر است.

او ادامه داد: فرصتی که امروز دولت پدید آورده است با توجه به سال اقتصاد و فرهنگ و همچنین دغدغه‌های رهبری و رئیس جمهور در رابطه با حوزه فرهنگ و هنر، فرصت مغتنمی است. من در صحبت‌هایم به این نکته اشاره کرده بودم، زمان شاه اسماعیل صفوی که ایران مورد تاخت و تاز دشمنان قرار گرفته بود، هنرمندان را بر کجاوه‌ای سوار کردند و در کوه هزار مسجد مخفی کردند. این هنرمندان از خطرها ایمن ماندند تا در آینده آثار بزرگ و نفیسی چون شاهنامه شاه طهماسب را خلق کنند. در بخش دیگری از صحبت‌هایم نیز گفتم در همان دوره صفوی وقتی نقاش‌های خارجی وارد دربار شدند، نگارگران ایرانی مورد بی‌مهری قرار گرفتند.

او درباره انتخاب خود برای صحبت در حضور رییس جمهور نیز اظهار کرد: اینکه من به نمایندگی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی برای سخنرانی در حضور رئیس جمهور انتخاب شدم دلیل خاصی نداشت. هر هنرمند دیگری هم می‌توانست دغدغه‌ها و مشکلات مشترک هنرمندان این حوزه را در حضور رئیس جمهور بازگو کند. بنابراین هیچ فرقی بین من با دیگران نیست و آنچه که مطرح شد حرف همه هنرمندان بود. اصل موضوع دغدغه و نگرانی جایگاه هنر ایران است و اینکه هنرمند می‌تواند نقش‌آفرینی خود را در حوزه‌های اقتصادی و فرهنگی به بهترین نحو ادامه بدهد.

صادقی خاطر نشان کرد: همه هنرمندان حوزه هنر از جمله تئاتر، سینما، ادبیات و تجسمی یک فصل مشترک دارند. حرف‌هایی که آن‌ها در حضور رئیس جمهور زدند دغدغه‌های مشترک همه هنرمندان است. بنابراین مهم نیست که از زبان چه کسی بازگو شده باشد.

انتهای پیام

کد N412018

وبگردی