آفتاب

مردم شیعه و سنی کرمانشاه شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سردادند

مردم شیعه و سنی کرمانشاه شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سردادند

کرمانشاه - ایرنا - همزمان با روز جهانی قدس، هزاران نفر از مردم روزه دار شیعه و سنی استان کرمانشاه شعارهای ˈمرگ بر اسراییلˈ و ˈمرگ بر آمریکاˈ سر دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که ساعت 11 و 30 دقیقه از میدان جمهوری اسلامی (شهرداری سابق) به سمت مسجد جامع کرمانشاه برگزار شد، مردم مومن و روزه دار در یک هوای گرم، با شعارهای کوبنده خود به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و ساکنان غزه پرداختند.

شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس با سردادن شعارهای ˈمرگ بر اسراییلˈ و ˈمرگ بر آمریکاˈ، ˈاسراییل مرگت باد، آمریکا ننگت بادˈ، ˈ رژیم صهیونیستی ام الفساد قرن استˈ و ˈ اسراییل نابود است، فلسطین پیروز استˈ ضمن حمایت از مردم مظلوم فلسطین، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

ˈنه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکاˈ، ˈآمریکا - اسراییل، مرگت فرا رسیدهˈ ، ˈمرگ بر سه ابلیس، آمریکا و اسراییل و انگلیسˈ و ˈمرگ بر صهیونیسمˈ از دیگر شعارهایی بود که توسط مردم کرمانشاه در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی که با حمایت همپیمانانش صورت می گیرد، سر داده شد.

مردم روزه دار کرمانشاه همچنین با حمل تصاویری از امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب و سردادن شعارهایی نظیر ˈا... و اکبر، خامنه ای رهبرˈ ، ˈخونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماستˈ و ˈای رهبر آزاده، آماده ایم آمادهˈ بار دیگر ولایتمداری خود را به رخ جهانیان کشیدند.

حاضران در راهپیمایی روز جهانی قدس در کرمانشاه همچنین تصاویر مربوط به بیت المقدس را حمل و پارچه نوشته هایی با مضامین و عبارات کوتاه ازجمله ˈاسراییل باید از صفحه روزگار محو شودˈ ، ˈ روز قدس روز اسلام و روز مقابله مستضعفان با مستکبران استˈ ، ˈدنیا شاهد سرنگونی ایادی استکبار در منطقه استˈ و ˈروز قدس روز بیداری اسلامی استˈ را در دست داشتند.

در راهپیمایی امروز حضور اقشار مختلف مردم روزه دار، مسوولان، ورزشکاران بسیجی با لباس های ورزشی، کودکان، نوجوانان، جوانان و سالخورگان اعم زن و مرد جلوه خاصی به این آیین بخشیده بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در این آیین گفت: روز قدس را می توان روز اسلام نامید چرا که متعلق به تمام مسلمانان است.

آیت ا... ˈمحمد حسن ممدوحیˈ با بیان اینکه زور و ظلم و غارت و تجاوز در هیچ زمانی پایدار و جوابگو نبوده ،افزود: بیش از 66 سال است که رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی سرزمین مردم فلسطین را اشغال و باعث آوارگی هزاران نفر از مردم آن شده اما باید این را بدانند روزی مجبور خواهند شد با خفت و خواری این سرزمین را به صاحبان اصلی آن تحویل دهند.

وی ادامه داد: روز قدس نماد بیداری و وحدت اسلامی است و روزی است که وجدان های به خواب رفته غرب، نظاره گر شکوه و عظمت ملت های مسلمان از مردم سرزمینی است که به ناحق مورد ظلم و ستم و تعدی قرار گرفته اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه، حضور آگاهانه مردم مسلمان جهان در صحنه دفاع و حمایت از فلسطین در روز جهانی قدس را مقدمه نابودی رژیم صهیونیستی دانست و گفت: هر قدر این حضور پر شور و فریادها رساتر باشد رژیم صهیونیستی به مرگ نزدیک ترخواهد شد.

وی اظهارکرد: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه در حالی صورت می گیرد که مدافعان به اصطلاح حقوق بشر فقط نظاره گر این جنایات هستند و حتی برخی از آنها با بی شرمی تمام حملات وحشیانه آنها را دفاع قلمداد کرده و آن را حق اسراییل جنایتکار می دانند.

آیت ا... ممدوحی، سکوت مجامع بین المللی در قبال ددمنشی رژیم جعلی اسراییل را تاسف بار خواند و گفت: آنهایی که امروز سکوت اختیار کرده اند اصلی ترین حامیان رژیم جعلی صهیونیست هستند.

نماینده کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اشاره و خاطرنشان کرد: این حضور آگاهانه باعث قوت قلب مردم فلسطین و ساکنان نوار غزه شده و آنها را برای مقاومت بیشتر تشویق می کند.

وی گفت: مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی و استان کرمانشاه با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس به دشمنان ثابت کردند که مسلمانان هرگز از حقوق خود ذره ای کوتاه نمی آیند و با همه وجود در برابر دشمنان ایستادگی خواهند کرد.

7458/567/640
کد N411138

وبگردی